נושא: עוד תשובות תאריך: 3/29/2011 5:53:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן
ראשית, באופני שטח אתה עובד גם עם הרגליים, גם באופני שיכוך מלא. נחיתות מקפיצות בודאי שנוחתים על הרגליים ולא על הישבן, גם באופניים הכי מקצועיים. המטרה של שיכוך היא לשמור על מגע רצוף בין הגלגל לבין הקרקע, וזה משמעותי יותר ככל שהקרקע משובשת יותר, וככל שהמהירות עולה. אם יש לך כוונות לרכב ממש מהר במדרונות סלעיים או משובשים - אתה צריך שיכוך גם מאחור. לפי התיאור שלך - זה לא מאוד חשוב.
מעצורי דיסק היום זמינים גם במחירים לא מאוד גבוהים - ועדיין עולים יותר מבלמי חישוק טובים. עוצמת הבלימה במעצורי חישוק היא טובה מאוד, ואין הכרח בבלמי דיסק למרבית סגנונות הרכיבה. עדיין, כשקונים אופניים במחירים של 4-5 אלף ש"ח, אפשר להתפנק בבלמי דיסק. בכל מקרה, זה לא הכרחי, ובמחירים נמוכים ההפרש הזה עלול להוריד רמה ברכיבים אחרים, כמו מיסבים וכדומה.
|