הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

5/5/2011 3:56:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  ההבדל הוא בקוטר הגלגל, כמובן
נושא: ההבדל הוא בקוטר הגלגל, כמובן תאריך: 5/5/2011 3:56:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

הגלגל הגדול יותר מתגלגל ביתר קלות מעל מהמורות ו"מגהץ" את השביל.
המגרעות הן משקלו הגדול יותר ביחס לחוזק הנדרש, ותחושת "כובד" בהיגוי.

בתחום הXC ואפילו הטרייל כנראה שנראה יותר ויותר גלגלי "29 במידות הגדולות (M ומעלה). יתכן שאופני XC במידות גדולות עם גלגלי "26 יעלמו כליל מתישהו.

כבר יש היום אפילו דגם נסיוני של אופני AM עם גלגלי "29, ויש מזלג (משובח מאוד) 180מ"מ עבור גלגלים כאלה, ואפשר למצוא גם חישוקים וצמיגים המתאימים לFR.

למרות זאת, נראה שבתחום הרכיבה האגרסיבית ימשיכו גלגלי "26 לשלוט, עקב הזריזות היחסית של אופניים בעלי גלגלים כאלה, אבל אין מספיק נסיון בעולם כדי לקבוע.

נכון להיום רוב מי שניסה אופניים עם גלגלי "29, כבר לא מביט לאחור.
אני עדיין לא שם, אבל אין לי ספק שהיתרונות המובהקים יביאו אותי לשם מתישהו...


חזרה לפורום