נושא: נקודות למחשבה... תאריך: 5/15/2011 6:56:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן
* עבור נסיעה על אספלט אתה לא צריך בולמי זעזועים. * עבור נסיעה במישורים אתה לא זקוק להילוכים. * בכל סוג של דרך ובכל סוג של קרקע ובכל מקרה תמיד, אתה זקוק לבלמים באיכות סבירה, לפחות. * אין צורך בשום קוביות - לרכיבת אספלט צמיגים חלקים בלבד (ואם הם רחבים, אז צריך פסי ניקוז מים)?
הגיל שלך פחות מעניין. מה זה "לא קטנטן" יותר מעניין - למיטב זכרוני בגיל 29 כבר לא גדלים לגובה אלא לרוחב, אבל רכיבה קבועה על אופניים עשויה לעזור בזה...
מה זה "רכיבת שטח"? - שבילי כורכר קצרים? טיולי אופניים עם חברים?
עבור רכיבת שטח מומלץ בולם קדמי ברמה סבירה, ברוב המקרים, במיוחד למתחילים בתחום, מומלצים הילוכים. צריך צמיגים עם קוביות ברמת צפיפות כזאת או אחרת, לאחיזה משופרת.
ועכשו, אם אתה רוצה זוג אופניים יחיד שישרת אותך בשני התחומים השונים האלה, צריך פשרות... לפני שאני מפרט את הפשרות, אני רוצה לציין שהמרחק שאתה רוכב לעבודה איננו ארוך, ואם אתה מתכנן טיולים בשטח, דוקא באספלט הייתי מתפשר.
ואז הייתי מגיע לאופני ז"ק, בולם קדמי, 24 הילוכים (לא פחות - אפשר יותר, אבל אנחנו מוגבלים בכסף, נכון?), אוכף שטח מודרני (כן, עם חריץ באמצע), צמיגי שטח לא קיצוניים (לא אפרט מפאת קוצר היריעה), יצרן מכובד (גם כאן, יש המון).
עוד הערה אחת - לא ציינת גובה, אבל חשוב מאוד להקפיד על אופניים במידה המתאימה לך. גם אופניים במחיר פי 10 מהתקציב שלך לא יהיו נוחים לרכיבה אם לא יהיו במידה מתאימה.
תמשיך לשאול, רק כך לומדים :rolleyes:
ובהצלחה
|