נושא: זה אומר כמה הגבהה מקבל הכידון לעומת הסטירר תאריך: 6/7/2011 4:32:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
אפקט דומה ניתן לקבל עם סטירר ארוך וריבוי טבעות.
ככל שהסטם קצר יותר, תהיה הגבהה קטנה יותר עבור אותה זוית.
האופניים לא "נהיות יותר אגרסיביות", אלא ההיגוי נהיה יותר חד ו"עצבני". זה מצויין לשליטה באופניים במהירויות נמוכות, פחות נוח במהירויות גבוהות. מקובל להשתמש בסטם קצר באופניים אגרסיביים משתי סיבות: הראשונה היא הגיאומטריה של האופניים - זוית ראש נמוכה יותר המקובלת באופניים אגרסיביים מאטה את ההיגוי, והסטם המקוצר מפצה על זה. נקודה זו מקבלת משנה תוקף עם הארכת הבולם הקדמי (מקובלת על רוכבים אגרסיביים) משום שהיא מנמיכה עוד את זוית הראש. הסיבה השניה היא נטייתם של רוכבים אגרסיביים להשתמש בכידון רחב מאוד, שגם הוא גורם לתחושת האטה בהיגוי. גם כאן הסטם המקוצר מפצה על אותה האטה.
קיצור הסטם לבדו, כאמור, יתן לך היגוי "עצבני" יותר וחד יותר, מה שלא יעזור לך בדהירה במדרון או בקפיצות...
חג שמח
|