הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/3/2011 4:03:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  לא מדוייק
נושא: לא מדוייק תאריך: 7/3/2011 4:03:00 PM
מחבר/ת: צחי בר סלע

שמן אינו דחיס ומשמש לשיכוך. השמן גורם לבולם להיות רך בתחילת המהלך וקשה הרבה יותר בסוף המהלך, וכל זה כתלות במהירות סגירת הבולם.

אוויר או קפיץ הם שניהם "אוגרי אנרגיה" ומשמשים לפתיחת הבולם.

עד כאן פיזיקה ומכניקה. בהמשך הכל ´בערבון מוגבל´ ומאוד תלוי ביצרן ובדגם.

אוויר - קל יותר אך דורש איטום טוב (ויקר) יותר. בולמי אוויר נחשבים טובים יותר והם קלים יותר.

קפיץ - חזק יותר ופשוט לייצור. זול יותר ואמין (בגלל שאין בעיית איטום אוויר) .

שניהם דורשים איטום טוב לשמן, אך זוהי בעיה קלה הרבה יותר.

אגב, כ "אוגר אנרגיה" ברור שאוויר טוב יותר כי הוא יכול לעבוד אינסוף פעמים. קפיץ בסוף ישבר. אבל כמובן במציאות קפיץ ישבר לאחר המון זמן, הרבה לאחר שאוויר יברח מבולם האוויר....


חזרה לפורום