נושא: שני עניינים עם טיובלס תאריך: 7/17/2011 8:06:00 AM
מחבר/ת: צחי בר סלע
האחד - לחץ: כאשר החישוק אינו טיובלס אז קיים אלמנט אשר אוטם את צד החישוק (פנימית חתוכה או פס ייעודי) רכיב זה מגדיל את קוטר השפה של החישוק במעט ולכן מגדיל את הקושי של עליית הצמיג עד המיקום הסופי. כמעט כל משאבה ידנית, קטנה או גדולה יכולה בסופו של דבר ללחץ המספיק להעלות את הצמיג. אם לא - קומפרסור כזה או אחר.
השני - כמות אוויר: כאשר מרכיבים טיובלס והכל מוכן לניפוח (יש פס אטימה לחישוק, חומר בצמיג והצמיג מולבש על החישוק) אז קיימים המון רווחים בין החישוק והצמיג. צריך לנסות שהצמיג יגע בכמה שיותר מהחישוק. אוויר דוחף את הצמיג לכיוון החישוק, אבל אסור לשכוח שיש הרבה פתחים בין הצמיג והחישוק ואז משאבה ידנית (או רגלית) יכולה לדחוף רק כמות יחסית קטנה של אוויר ואז בכל "ניפוח" הציג טיפה זז לשפות החישוק אבל מכיוון שיש עוד פתחים (ולמשאבה "נגמר" האוויר) אז הצמיג חוזר. קומפרסור יכול לתת כמות אדירה של אוויר ברצף (ולא משנה הלחץ) כך שקצת משחק עם הצמיג תוך כדי שנכנס אוויר יגרום לצמיג לגעת בדפנות החישוק. מרגע שיש אטימה, אפשר לחזור לעניין הראשון (לחץ). אבל אם יש קומפרסור כמובן לא צריך ;)
אגב, בתחנת דלק צריך ללחוץ על כפתור "צמיג ריק" בשביל שיוצא הרבה אוויר ברצף.
|