הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/25/2011 12:05:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  כמה דברים
נושא: כמה דברים תאריך: 7/25/2011 12:05:00 PM
מחבר/ת: צחי בר סלע

דבר ראשון, לא צריך להיעלב, אופניים כבדים (מאוד) הם עדיין לפחות פי-3 (אם לא פי 6, כמו במקרה שלי) קלים מהרוכב. לכן קל יותר להוריד מהרוכב.
(ראה הערה בסוף בנוגע לחלוקת משקל גוף/אופניים)

לשאלתך:

להחליף חלקים בשלדת האופניים זה בדיוק כמו לנסר את חלקו האחורי של הרכב שלך ולהרכיב חלק אחורי של פורמולה-1 רק כי "זה יותר קל" . לא עושים את זה. (מקווה שהייתי עדין יותר מתשובתך לשבי)

אם אתה רוצה שיטת שיכוך חסכונית יותר, תצטרך להחליף את האופניים.

אם אתה רוצה להשאר עם האופניים שלך, קרא הלאה.

יש שני שלבים בהפיכת האופניים לקלים יותר בעליה.

1. שלב ראשון: חלקים נעים.
מעבר לחיסכון במשקל נטו, לחלקים נעים יש אינרציה. צריך להשקיע אנרגיה בהתמדת הסיבוב שלהם. לכן בהחלפתם יהיה רווח גדול יותר.
גלגלים קלים (על חישוקיהם, צמיגיהם, שפיצם ונאבותם)
קסטה, קראנק ושרשרת.

2. שלב שני: משקל נטו.
כל רכיב שאינו נע (כי שייך לשלב 1) או חלק מהשלדה (כי אי אפשר) אפשר להחליף.
מעבירים, ידיות, בלמים, כידון, סטם וכל רכיב אחר אפשר להחליף. שוקלים ישן מול חדש במשקל ובמחיר.
** בולמים: מעבר לחיסכון פוטנציאלי במשקל, בולמים טובים יותר יכולים לשפר את התנהגות האופניים.

להערה מלמעלה:
זוהי דוגמא בלבד:
לאדם ששוקל 75 קילו על אופני 15 קילו:
אם יוריד 2 קילו מהגוף, יהיה לו טיפה יותר קל בעליה.
אם יוריד 2 קילו מהאופניים, יהיה לו טיפה יותר קל בעליה וגם יהיה לו יותר קל לשלוט באופניים (כי הוא צריך לשלוט בפחות משקל)

אם אזכר בסקר שנערך כאן, מתוך 3250 רוכבים ( !!! ) , כ-60% הגדירו את עצמם כבעלי משקל עודף ומתוכם 31% מהם הגדירו את עצמם כבעלי יותר מ-8 קילו עודפים. (עוד סיבה לא להעלב מתשובתו של שבי)

מכאן של-60% מהרוכבים יש דילמה (מסויימת :P . אני יודע שלכולם יש דילמות) האם להשקיע מראש 1000, 2000 או אפילו 10000 ש"ח בשביל שהאופניים יהיו קלים יותר או להשקיע "רק" זמן רכיבה בשביל שהכרס תקטן.




חזרה לפורום