הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/26/2011 3:08:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  כמה נקודות
נושא: כמה נקודות תאריך: 7/26/2011 3:08:00 PM
מחבר/ת: צחי בר סלע

מרכז כובד נמוך מושג (בעיקר) באמצעות גיאומטריה.
הרי לא יחזקו חלקים נמוכים ויחלישו עליונים... (לטובת משקל)

בכל מקרה תמיד השיקול הוא חוזק מול משקל. לכן אופני XC תחרותיים יהיו קלילים אך חלשים יחסית ואופני DH מאסיביים.

לדוגמה, תראו מה קורה כאשר משקל הוא שיקול רציני מול משקל שהוא לא פקטור:
(כבר נתתי את ההשוואה, אבל היא תמיד טובה)
איפה מקדם הביטחון יותר גבוה? בכלי טייס או בכלי שייט?
התשובה היא כלי שייט.
למה?

כי אם באונייה ישימו עוד כמה חיזוקי ברזל ויעגלו תמיד את מידות הברגים למידה גדולה, המשקל יגדל בכמה טונות, אבל למי אכפת? אז מקדם הביטחון יהיה +100% ויותר.

ובמטוס - מאות אלפי שעות הנדסה מושקעות בכדי לשים את החלק אשר יהיה "חזק בדיוק מעבר לכל ספק + 10% שגיאה"

אופני XC יהיו חזקים בדיוק כמה שצריך ולא יותר.
נגיד: רוכב במשקל 75 קילו יעשה איתם 1000 קפיצות של 0.5 מטר לפלאט ללא שבירה. כל מידה פלוס מקסימום 10%.

אופני DH יהיו חזקים כמה שצריך ועוד. מי צריך ששלדה המיועדת לגרביטציה תישבר?
נגיד: רוכב במשקל 105 קילו יעשה איתם 1000 קפיצות של 2 מטר לפלאט ללא שבירה. כל מידה פלוס 30%




חזרה לפורום