הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/26/2011 6:19:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מרכז כובד נמוך...
נושא: מרכז כובד נמוך... תאריך: 7/26/2011 6:19:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

הביטוי הזה קצת מטעה.
כשאומרים "דאוןהיל" מתכוונים לרכיבת גראביטציה תחרותית. אופניים ייעודיים לדאוןהיל הם קלים יחסית להתעללות שהם אמורים לספוג - משמעותית יותר קלים מאופני פרירייד.
הביטוי "מרכז כובד נמוך לא מתייחס לפיזור המשקל על האופניים. כפי שכבר נכתב - משקל הרוכב גבוה משמעותית ממשקל האופניים, וגם באופניים במשקל של 20ק"ג ומעלה (כבר שנים שאין אופני DH במשקלים גבוהים כל כך) משקל הרוכב משמעותי בהרבה ממשקל האופניים, והוא ממילא עומד (או רוכן) כך שההשפעה של משקל הרוכב על פיזור המשקל גבוהה בהרבה מההבדלים הזניחים בפיזור המשקל באופניים עצמם.
ברכיבת DH תחרותית התכונה החשובה ביותר לאופניים היא היכולת לשליטה - בין השאר שינויי כיוון מהירים. ככל שהאופניים עצמם קלים יותר, והרוכב ממוקם נמוך יותר - כך קל יותר לתמרן אותם ולשחק עם זוית המגע שלהם בקרקע, והזוית ביחס לרוכב. יעילות הדיווש נמצאת בעדיפות נמוכה יותר (והיא בהחלט נמצאת...).
מכיון שסגנון הרכיבה הזה מתבצע ברובו (או כולו...) בעמידה, החשיבות הגדולה היא למיקומו של הציר המרכזי. אם תיקח נתוני גיאומטריה של אופני DH תחרותיים, ותחסר את מהלכי המתלים הארוכים מגובה הציר המרכזי, תגלה שהפלטה הקדמית ממש מגרדת את הקרקע בעת סגירת מהלכים (מה שבהחלט קורה בתחרויות, ולא מעט).

משקל קל בחלקים נמוכים פחות משמעותי לעניין השליטה באופניים - המשקל בחלקם העליון חשוב יותר.
ובכל רמה שאיננה תחרותית, הטכניקה של הרוכב חשובה הרבה יותר מתכונות האופניים.


חזרה לפורום