הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/27/2011 9:26:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  שיכוך לעגלה.... :eek:
נושא: שיכוך לעגלה.... :eek:  תאריך: 7/27/2011 9:26:00 AM
מחבר/ת: צחי בר סלע

קודם, העגלה כמעט גמורה :) למעט הבעיה הבאה:
אני צריך לחשוב על רגלית או דרך להעמיד את האופניים בעת עצירה כי המחבר הנוכחי "לא תומך" בהשכבת האופניים על צידם בעת עצירה...


אכן חשבתי על זה ואכן שלדת מתכת נותנת חופש תכנון יחסית טוב.

בתמונה החיבור של הגלגלים. בינתיים זה פשוט. כאשר יהיה רעיון לשיכוך, העגלה תחזור לעבודה למקצה שיפורים.

מחשבות ותהיות בנושא שיכוך:

מבחינת הגלגלים עצמם:

1. ציר בודד לשני הגלגלים.
ניתן להשתמש בחלקים של עגלה אשר לה ציר אחד ובקצותיו הגלגלים. בצורה כזו אם עושים את השיכוך על הציר, הרבה יותר קל לעשות את השיכוך (ליד הצד הפנימי של כל גלגל) זו אפשרות טובה ללא ספק, רק צריך בשבילה שאריות מעגלה ישנה.
עם זו שהאפשרות ללא ספק טובה, העגלה תהיה חלשה משמעותית מהשיטה השנייה.
עגלות ילדים "בחנות" לרוב בנויות עם ציר אחד, ומשקל הנשיאה שלהן כ-40 קילו.

2. חיזוק דו-צידי.
ניתן להשתמש בגלגלים מכל אופניים. השלדה יכולה לקבל גלגלים עד 24" (גם יכול לשפר את השיכוך) בשיטה זו השלדה והגלגלים חזקים בטירוף. לדעתי אין בעיה (חוץ מבלאי גבוה, בעיקר בגלגלים) להעמיס אצלי גם למעלה מ-100 קילו (בהעמסה נכונה)

מבחינת שיכוך, ניתן לשים קפיצים קצרים בין הזוויות והשלדה, אבל החשש שלי (עבור כל גלגל בנפרד) הוא:
א. אם צד אחר ישאר אופקי והשני לא - הברגת הגלגל תפתח.
ב. (פחות קריטי לדעתי) אם המכה תהיה צידית - צד אחד של הגלגל ילחץ והשני לא, ואז הציר יעביר את הכוחות מצד אחד לשני. חופש מספיק במובילים של הקפיץ (ומהלך קצר) יכול לפתור את הבעיה.


בניית תת-שלדה אשר תשמור על שני צידי הגלגל מקבילים תפתור את הבעיה. באופניים עושים את זה - המשולש האחורי, במזלג רגיל עם הגשר ובמזלג הפוך חייבים ציר גלגל מאסיבי.
עבור עגלה אולי אפשר להשתמש בחלקים מהאופניים אשר מהם פורקו הגלגלים...

טוב, יש עוד רעיונות אבל בכל זאת קצת קשה להעביר רעיונות גרפיים במילים...


חזרה לפורום