הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/9/2011 3:30:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  בלימה ובלמים
נושא: בלימה ובלמים תאריך: 8/9/2011 3:30:00 PM
מחבר/ת: צחי בר סלע

אופניים כמעט כמו אופנוע...
אכן, מרכז הכובד הגבוה של אופנים עלול לגרום להתהפכות בבלימה חזקה עם הקדמי. (בנפילה) באופנוע פשוט מה שקורה הוא או שהרוכב מאוד מוכשר ועושה סטופי לפני שהוא עף או שהקדמי מחליק (בגלל מרכז כובד נמוך יחסית) ימינה או שמאלה.

אופניים:
פשוט אין ברירה. חייבים לבלום (גם) עם הקדמי. בעת בלימה המשקל עובר קדימה ומגדיל את החיכוך המאפשר בלימה. (הנורמל אשר מפעיל את החיכוך) בגלל זה ברוב האופניים הדיסק הקדמי לפחות בגודל של האחורי או יותר גדול. דיסק יותר גדול גם בולם חזק יותר (מחישוב פיזיקלי של מומנטים) וגם מתחמם פחות (בגלל חישובים תרמיים)

בעליה ברור שאין בעיה.

במישור, בעת בלימה משולבת (קדמי ואחורי) האחורי נושא בפחות משליש מעומס הבלימה. בירידה האחורי נושא עוד פחות (למרות שגם הסכנה להתהפכות גדלה)

כדי לבלום "בלימה מקסימלית" בכל מקרה הקדמי משתתף הרבה יותר ונדרשת מיומנות הרוכב בשביל לא להתהפך.


חזרה לפורום