הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/12/2011 1:26:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מבקש להקצין את דברי צחי
נושא: מבקש להקצין את דברי צחי תאריך: 8/12/2011 1:26:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

"סינגלים" הם פשוט שבילים צרים. ישנם כאלה בעליה, בירידה, קשים טכנית או קלים מאוד טכנית.
אני מניח שאתה מתכוון לרכיבה טכנית מהירה.
במצב כזה בולמים עם הקדמי. נקודה.
אפשר להיעזר באחורי להגדלת כוח הבלימה.
בעזרת האחורי אפשר גם לגרום להחלקת הגלגל האחורי :cool: ולנצל זאת להנאה צרופה ו/או לשליטה טובה יותר.

נכון שאם תשב על האופניים כמו שק תפוחי אדמה, יש סיכוי שתתהפך קדימה. אבל אם זו רמת הטכניקה שלך, כדאי שתרכב לאט לאט, במיוחד בסינגלים טכניים מהירים :rolleyes:

סביר להניח שבמהירויות גבוהות אתה רוכב בעמידה, ומסיט את מרכז הכובד שלך בהתאם לצורך. בלימה מסיטה את מרכז הכובד קדימה (את הוקטור שלו) - ואתה יכול פשוט להסיט אותו אחורה ולמטה, בהתאמה. קצת תירגול יעזור, ותגלה שאתה יכול לבלום חזק מאוד גם בירידות חזקות מאוד.
אבל רק עם הקדמי.
טוב, נו, אתה יכול ללחוץ גם על האחורי. רק אל תצפה שהוא יחולל נפלאות :suss:

בהצלחה


אפשר להיעזר גם באחורי, וישנם מצבים קיצוניים שבהם הוא החשוב יותר (כשרוצים לעצור בעליה, ושהאופניים לא יתדרדרו אחורה).
אבל הבלם החשוב הוא הקדמי. האחורי הוא בונוס.
הבלם האחורי יכול לעזור, כאמור, ויכול לעשות גם דברים אחרים - כמו לגרום להחלקת הגלגל האחורי :cool:




חזרה לפורום