נושא: שאלות טכניות תאריך: 10/17/2011 1:15:00 AM
מחבר/ת: איל
שלום, קניתי לא מזמן אופניים (K2 Lithium 3.0), אחרי שנים של רכיבה על שלדת פלדה, שיכוך חסר (ולקרוא להם אופני מדבקה זו מחמאה). אז פתאום נחשפתי לטכנולוגיות שאני לא מכיר בכלל...
רציתי לשאול את האנשים שמטפלים באופנים באופן עצמאי: מהם הטיפולים השוטפים שצריך לבצע? האם צריך באופן שגרתי (פעם ב..) להחליף נוזל בלמים? או שאם הכל תקין לא נוגעים בזה בכלל? כנ"ל לגבי הבולמים – השמן שבפנים ובכלל טיפולים שגרתיים שונים – האם צריך? (יש לי קדמי RockShocx Tora 302 ואחורי Rockshox Bar)
ועוד שאלה טכנית חשובה: הבלמים שלי (Hayes sole) לא עוצרים כ"כ טוב והבחנתי בכמה דברים: קודם כל הקאליפר לא ממוקם כך שהרפידה תתפוס 100% את הדיסק, היא נמצאת טיפה יותר לכיוון מרכז הדיסק. האם זה משהו שאפשר לכוונן? או שבכלל לא מתעסקים עם הסוגיה הזו? דבר שני הרפידות רחוקות מדי מהדיסק. ניתן לכוונן את ידית הבלימה, אבל זה מקרב אותה לכידון (כאילו שכבר התחלתי ללחוץ, ואז ברור שהרפידות יתקרבו לדיסק). האם יש דבר כזה להוסיף נוזל בלימה (מעבר להמלצת היצרן) או שזה תמיד מלא עד הסוף? אגב, הרפידות לא אמורות להיות שחוקות כי בקושי נסעו על האופניים ובכל מקרה אני מקווה שמידת השחיקה שלהן לא שייך לסיפור. בקיצור, איך מקרבים את הרפידות בלי להזיז את ידית הבלימה?
מישהו יודע לענות? תודה רבה מראש על ההתייחסות.
איל
|