הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

10/22/2011 8:55:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איל שחר עם תוכן  לדעתי
נושא: לדעתי תאריך: 10/22/2011 8:55:00 PM
מחבר/ת: איל שחר

זה נכון לגבי הליכה אבל לא לגבי אופניים. לפי החוק אופניים הם כלי רכב לכל דבר ולכן זכותך המלאה לרכוב בכביש (וגם חובתך לא לרכוב על מדרכה שלא מיועדת לכלי רכב). אתה צריך לבחור (מתוך שיקולי בטיחות) אם אתה נוסע ממש בכביש ואז אתה צריך שתהיה לך נוכחות מסויימת - רצוי לא יותר ימינה מהשליש הימני של הנתיב, או שבגלל שאתה רכב איטי מאוד יחסית, לסוע על השוליים ואז אתה צריך להיות ממש מעבר לנתיב. אם אני לא טועה כך קובע החוק גם לגבי רכב איטי כמו טרקטור - אם זה מתאפשר הוא צריך לסוע בשוליים, אבל לטרקטור אין את הבעיות שלנו יש ולכן הוא יכול לסוע חצי שוליים-חצי נתיב. זה עדיין יפריע פחות. לנו אין אפשרות כזו ולדעתי לסוע ככה (על הגבול) זה הדבר הכי מסוכן.
נסיעה מול התנועה באופן קבוע מחייבת אותך להיות אך ורק בחלק של השוליים ולא מאפשרת לך לעבור לחלק של הנתיב כשאתה נאלץ (מתוך שיקולי הבטיחות שלך) לעשות זאת. למשל, השוליים יכולים להפוך לצרים מדי, או מלאים במכשולים (אם יש כל מיני דברים זרוקים בכביש זה 95% בשוליים), או שמישהו עצר פתאום בשוליים, או כל מיני דברים אחרים. כרוכב כביש אתה חייב שתהיה לך האפשרות בכל רגע לסוע על הנתיב שמיועד לכלי רכב ומי שזה מפריע לו, יעקוף אותך. אם מתאפשר לך, תוכל לפנות את הנתיב ולסוע בשוליים.
אני מתייחס מעל לכל לשיקולי הבטיחות שלנו - הרוכבים, אבל כאמור זה גם לא חוקי לסוע כמו שחשבת.

ושוב אני מדגיש - זו דעתי האישית, מתוך נסיון וגם דברים ששמעתי ולמדתי בעניין.


חזרה לפורום