הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

2/18/2012 12:02:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מדידת לחץ אויר בבולם אחורי
נושא: מדידת לחץ אויר בבולם אחורי תאריך: 2/18/2012 12:02:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

נכון שאם תחבר משאבה ייעודית תקבל קריאה של לחץ אויר, אבל עצם חיבור המשאבה מוריד מעט אויר - הכמות שנכנסת לצינור. זה לא הרבה, אבל גם נפח האויר בבולם קטן מאוד, וישנה השפעה מורגשת על לחץ האויר למעשה.
לחץ האויר איננו מטרה - המטרה היא התנהגות רצויה של הבולם, ולפחות שקיעה ראשונית רצויה. את זה אתה יכול למדוד ללא כל אמצעי מתוחכם - מספיק לסגור אזיקון על הבוכנה בצמוד לבולם, לשבת (באיטיות), ולמדוד את מידת ההתכוצות של הבולם תחת משקלך. תלוי באופניים ובהמלצת יצרן האופניים (יכול לנוע בין 10% לבין 35%), אבל אם אין לך דרך לברר בדיוק, 25% כנראה יתאימו למרבית האופניים, למרבית השימושים.

בכל מקרה, אני ממליץ לכל בעל בולמי אויר להחזיק משאבה ייעודית ברשותו. המחיר לא גבוה, ושווה את היתרונות.

בהצלחה


חזרה לפורום