נושא: בולמים תאריך: 6/5/2012 2:52:00 PM
מחבר/ת: רפאל רוז
קדמי- אין דבר כזה בולם ללא שמן (למיטב ידיעתי). יש או אוויר שמן (כמו FOX FLOAT) או קפיץ שמן (כמו FOX VANILA). יש גם מהלך משתנה אוויר שמן (כמו FOX TALAS). השמן חיוני לעבודתו החלקה של הבולם. לגבי טיפולים- כל בולם צריך טיפול מדי פעם תלוי באופי הרכיבה (אגרסיבי/XC) וכמובן בתדירות הרכיבות. מומלץ לטפל פעם בשנה. בולמי FOX ידועים כבולמים שצריכים די הרבה טיפולים (אבל משככים מצוין). בולמי ROCK SHOX צריכים פחות- רכבתי עם TORA רכיבות סופ"ש במשך שנתיים ולא הייתי צריך טיפול והבולם עבד בצורה פנטסטית.
אחורי- יש או אוויר או קפיץ. קפיץ משמש לרכיבה אגרסיבית בלבד (או בדגמי כניסה מאוד זולים שלא מאפשרים תקציב לבולם אוויר). בולם קפיץ הרבה פחות יעיל דיווש ואם אתה לא רוכב דאונהיל לא הייתי ממליץ עליו. בולם קפיץ של אופני כניסה שונה לחלוטין מבולם קפיץ של אופניים אגרסיביות מבחינת אמינות ועומסים ואסור להתבלבל ביניהם.
בהצלחה.
|