הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

6/17/2012 10:46:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  תלוי אם האופניים ש"מ או ז"ק
נושא: תלוי אם האופניים ש"מ או ז"ק תאריך: 6/17/2012 10:46:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

בש"מ מקובל צמיג רחב יותר מלפנים, משום ש:
1. בקדמי חשובה יותר האחיזה (איבוד אחיזה בקדמי פירושו נפילה מיידית, בעוד שעל החלקה באחורי אפשר לשלוט בקלות).
2. מרבית משקל הרוכב נמצאת מעל הגלגל האחורי (לפחות 60% בישיבה ויותר מזה בתנאים מסויימים ברכיבה טכנית), כך שההפרעה לגילגול הרבה פחות משמעותית.

אם האחורי שלך הוא 2.25, קדמי ברוחב 2.35 זה הגיוני. אצלי הפרופורציה היא 2.35 מאחור, מול 2.5 מלפנים.
לגבי מבנה הצמיג - אני לא זוכר את כולם בעל פה, אבל על פי אותו הגיון אתה מעדיף משהו שמחזיק טוב יותר, גם על חשבון גילגול. בכל מקרה אתה מדבר על צמיגים שיותר מתגלגלים מאשר אוחזים, כך שהויתור איננו קיצוני.

ובשורה התחתונה, אם יורשה לי, צריך לזכור שצמיג הוא רכיב מתכלה המוחלף מדי שנה אם לא מדי עונה, ועלותו לא גבוהה, כך שאפשר להמר בלב שקט - במקרה הקיצוני תיאלץ לקנות צמיג אחר לאחר חודש...

בהצלחה


חזרה לפורום