הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

9/17/2012 10:01:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  לא כל כך פשוט...
נושא: לא כל כך פשוט... תאריך: 9/17/2012 10:01:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

השאלה הראשונה היא מה מטרת האופניים.

אופניים קצרים יותר נתפסים כקלים יותר לשליטה. כשתתלבט בין שני דגמים שבמידה נתונה אחד מהם קצר יותר, סביר להניח שהקצר יותר יתאים לך לרכיבה טכנית.
אבל באותו דגם זה לא כל כך פשוט:
ראשית, אורך תמוכות השרשרת (CS) אחיד בין מידות שונות של דגמים סטנדרטיים. המשמעות היא שמיקום הרוכב ביחס לגלגל האחורי נשמר בין המידות - כלומר היכולת להרים גלגל קדמי משתנה במידה מזערית - מה גם שגובה הרוכב גדל ביחס דומה להתארכות החלק הקדמי של האופניים.
על זה נוספת העובדה שיתכן שתעביר את האוכף מעט אחורה כדי למקם את הברכיים בצורה נכונה מעל לפדלים - זה אפילו מקצין את האפקט.
כשתתאים לעצמך אופניים המבוססים על שלדה ארוכה יותר, סביר להניח שתרכיב גזע כידון (STEM) קצר יותר. דבר זה ישפיע על ההיגוי באופן שיהפוך אותו לרגיש ו"עצבני" יותר - ויקל על שליטה במהירויות נמוכות.


ולכן ההחלטה צריכה להתקבל על פי שלושה גורמים התלויים בך:
1. סגנון הרכיבה שלך.
2. הנוחות שלך.
3. עד כמה תתערב במפרט המקורי.

אם אתה נוהג לדווש קילומרים רבים ללא אתגרים טכניים, האופניים הארוכים יותר יתאימו לך כפי שהם.
אם אתה רגיל לתנוחת רכיבה נמוכה (כמו באופני כביש) זה אפילו יותר נכון.
אם אתה מתכוון להשקיע מעט בכיוונון האופניים אליך (מיקום האוכף, רוחב וגובה הכידון, אורך ורוחב גזע הכידון) - העדף את השלדה הארוכה יותר - להתאמות שתעשה תהיה השפעה גדולה יותר ונכונה יותר על חווית הרכיבה.

אם אתה אוהב רכיבה טכנית, ומתכנן לרכב על האופניים כפי שתקבל אותם בחנות - יש לשלדה הקצרה יותר יתרון.

שנה טובה


חזרה לפורום