הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

10/11/2012 8:31:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  תשובה למתחילים
נושא: תשובה למתחילים תאריך: 10/11/2012 8:31:00 AM
מחבר/ת: צחי בר סלע

סגירת מהלך בולם קורה כאשר הבולם עצמו מגיע לקצה היכולת שלו - נסגר עד הסוף. כאשר לדוגמה, לא רואים את המוט (בד"כ כסוף) אשר נכנס לתוך הבוכנה.

כל הבולמים עובדים עם קפיץ ושמן.
כאשר אומרים "בולם אוויר" מתכוונים לבולם אשר אוויר דחוס הוא הקפיץ.
אם בבולם אוויר יש תקלה ויוצא האוויר, הבולם יסגר גם כאשר האופניים עומדים.

כאשר הכל תקין, בולם יסגר בד"כ בעת נחיתה מקפיצה. כאשר בולם נסגר, משמע שהוא לא הספיק "לבלוע" את כל האנרגיה הדרושה לשיכוך הנחיתה, ואז השלדה סופגת זעזוע. זה ממש לא תקין.

אם סגרת בולם - תרגיש את זה. תצטרך גם לבדוק מה הסיבה לסגירה.
טכניקה טובה לקפיצה יכולה למנוע סגירת בולם.
ואם אתה אלוף הקפיצות - כנראה שהאופניים ו/או הבולם אינם מתאימים לך....


חזרה לפורום