הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

10/22/2012 7:15:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  אנסה...
נושא: אנסה... תאריך: 10/22/2012 7:15:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

התחום הנקרא אולמאונטיין אכן מיועד למי שאוהב קפיצות ורכיבת גרביטציה וגם דיווש.

אבל אני רוצה קצת לחדד את ההגדרה. אם אתה מאוד אוהב קפיצות, יתכן שאופני AM עלולים שלא לעמוד בעומס לאורך זמן, במיוחד אם אתה רוכב כבד.
אם אתה מקיים רכיבות שכל מטרתן קפיצות, יתכן שאתה צריך אופני FR יעילי דיווש - ויש כאלה, לא מעט.

פרמטרים שכדאי לשים לב אליהם:
מהלכי מתלים - בין 140 ל160 - ישנם גם דגמים בעלי מהלכים קצרים יותר וגם ארוכים יותר שיכולים להתאים. לכל אחד יתרונות וחסרונות שאפרט אם תרצה.
זוית ראש - בין 69 לבין 67. זוית תלולה יותר עלולה לגרום לתגובת היגוי חדה מדי. זוית מתונה יותר עלולה להקשות על השליטה במהירויות נמוכות. לשני הקצוות אפשר להתרגל, ואפשר למתן את ההתנהגות באמצעים שאפרט אם תרצה.
שליטה באופניים היא נוחה יותר כשהאופניים קצרים יותר. צינור עליון קצר יותר ו/או תמוכות שרשרת קצרות הם המרכיבים הבולטים באורך הכולל של האופניים, שאפשר לשים לב אליהם בעת בחינת הגיאומטריה. משום כך יתכן שתעדיף מידה אחת קטנה יותר - לא להגזים עם זה אם אתה רוצה גם לדווש...
באופני AM מקובלים בולמי אויר, אבל אני באופן אישי מעדיף בולמי קפיץ לקפיצות. ישנם בולמי אויר שבהחלט מסוגלים לעמוד בכבוד בהתעללות קבועה, אבל אני מעדיף את התנהגות הקפיץ במצבים האלה.
מרכיב חשוב בעמידות האופניים הוא הגלגלים. גלגלים חזקים וקלים עולים הרבה, והפשרות לא תמיד מתוכננות דוקא עבור עמידות. באופני הAM שלי מורכבים גלגלים כבדים יחסית וחזקים מאוד, משיקולי תקציב.
עוד נקודה למחשבה - אופניים שמסוגלים לעמוד ברכיבה אגרסיבית לפעמים גם צריכים לעמוד ברכיבה כזאת. בקניית אופניים משומשים אתה מקבל הרבה יותר עבור השקל שלך, אבל לא תמיד אפשר לדעת מה עבר על האופניים ומה מצבם באמת, וצריך לזכור שבמשומשים אין אחריות. אני לא ממליץ בצורה חד משמעית על אף אחת מהאפשרויות - רק מציין את היתרונות והחסרונות.

מקווה שעזרתי


התקציב שהזכרת מיועד לקניית משומשים?
אם כן הוא בהחלט מספיק לאופניים ברמה גבוהה.


חזרה לפורום