הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

12/9/2012 5:09:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  יתרונות וחסרונות לכל אחד
נושא: יתרונות וחסרונות לכל אחד תאריך: 12/9/2012 5:09:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

יתרונות בלם חישוק (מכאני):
זול בהרבה, קל יותר, קל לתחזוקה, נוח לכיוונון, חלפים זולים. במקרי חרום קל בהרבה לאלתר איתו.

יתרונות בלם דיסק (הידראולי)
אמין יותר, מצריך פחות תחזוקה, אין צורך בכיוונונים שוטפים, מודולציה משופרת (חשוב לסגנונות אקסטרים מסויימים).

עוצמת בלימה בשני הסוגים דומה ותלויה בדגם המסויים, בסוג ואיכות הרפידות ובכיוונון (בבלמים מכאניים).


לא התייחסתי כלל לבלמי חישוק הידראוליים, משום שהם יקרים ומקובלים רק באופני אקסטרים בסגנונות מאוד מסויימים.
לא התייחסתי כלל לבלמי דיסק מכאניים משום שהם סובלים ממגרעות רבות יותר, ואלה מהם שהם איכותיים מספיק כדי להתחרות בבלמי חישוק מכאניים ובבלמי דיסק הידראוליים הם יקרים ברמה שלא מצדיקה את המגרעות של המערכת המכאנית.

אם הבדל במחיר של מאות שקלים חשוב עבורך, העדף בלמי חישוק ללא כל היסוס.
בלמי דיסק הידראוליים נותנים רמת חיים טובה יותר, ומומלצים באופניים יקרים.


דרך אגב, אם האופניים עומדים לעתים במקום ציבורי הם עתידים להיגנב מתישהו, ועל כן עליך להעדיף בלמי חישוק (כמו גם מערכות אחרות קורצות פחות ויקרות פחות) ללא כל ספק.

בהצלחה


חזרה לפורום