נושא: הילוכים תאריך: 4/26/2013 11:41:00 PM
מחבר/ת: ערן מנשה
לפי מה שאני מבין מדבריך, אתה רוכב על הילוך מסוים שבשלב מסוים קל לך ואתה מעלה להילוך הבא שמרגיש קשה מדי. אם כך אתה רוצה מספר גלגלי שיניים גדול יותר בקסטה על מנת שתהיה לך קפיצה יותר קטנה בין הילוכים עוקבים. אם תשדרג ליותר הילוכים יש סיכוי שהמצב ישתפר אבל לא בהכרח, ניתן לשפר את המצב גם אם תישאר עם 7 הילוכים ואני אסביר.
הקסטה מורכבת מגלגלי שיניים בגדלים שונים, לדוגמא 11-28 - בעלת גלגלי שיניים 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28. ניתן לראות שההפרש בין גלגלי השיניים הקטנים הוא 2 שיניים, ההפרש בין הבינוניים 3 שיניים וההפרש בין הגדול לזה שלפניו 4 שיניים. ככל שההפרש בין שני גלגלי שיניים גדול יותר הבעיה שאתה חווה תחמיר. במידה ותחליף לקסטה 7 הילוכים עם הפרשים קטנים בין גלגלי השיניים, ואני בכוונה מקצין, 13-21 - בעלת גלגלי שיניים 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, תשתפר התחושה (הפרש של שן אחת בין גלגלי שיניים עוקבים) אך מצד שני תאבד את הילוכי הכוח (גלגל שינים 28) ואת הילוכי המהירות (גלגל שיניים 11).
ולשם השוואה, במידה ותחליף לקסטה של 8 הילוכים וידית הילוכים מתאימה, לדוגמא 11-32 - בעלת גלגלי שיניים 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32, לא תהנה מהפרשים ״משופרים״ בין ההילוכים והתחושה תהיה דומה למה שיש לך עם קסטה 7 הילוכים 11-28 שתיארתי קודם ורק יתווסף לך הילוך כוח נוסף (גלגל שיניים 32) שלא נראה שאתה צריך ברכיבה בעיר.
ולכן שתי האפשרויות העומדות בפניך הם להשאר עם 7 הילוכים ולעבור לקסטה בעלת הפרשים קטנים יותר ולאבד הילוכי כוח או מהירות (או שניהם) או לחילופין לקסטה של יותר הילוכים בעלת קצוות זהים למה שיש לך (מקסטה 7 הילוכים 11-28 לקסטה 8 או 9 הילוכים 11-28) כמובן יחד עם ידיות במקרה של 8 הילוכים או יחד עם ידית הילוכים ושרשרת במקרה של 9 הילוכים.
שים לב שמעבר ל-9 או 10 הילוכים יקר משמעותית ממעבר ל-8 הילוכים (קסטה, ידית הילוכים ושרשרת יקרים מאוד יחסית לאלו של 7 או 8 הילוכים).
מקווה שעזרתי להבין.
|