נושא: אני רוכב כבר מעל 5 שנים עם FF גם XC... תאריך: 4/28/2013 12:45:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן
בכל רכיבה שבה יש סיכוי ל"השתוללות", אני לוקח אותה (צחי בר סלע יכול להעיד על טיפוס בשולי רמת הגולן עם FF...)
גם אני רוכב AM וXC, וגם אני חשתי חשוף עם חצי קסדה. כשחיפשתי FF הקדשתי תשומת לב לשני מרכיבים: 1. איוורור. קסדות FF יעודיות לאופניים מאווררות יותר מאלה של אופנועים, ועדיין יש מאווררות יותר ויש פחות. בימים חמים זה מורגש. 2. נשימה. נסה להתנשף בתוך קסדה רגילה של אופנוע - האויר החם חוזר אל הפנים ובמצבים קיצוניים יש ממש תחושה של חנק. כרוכבי אופניים אנחנו גם מדוושים, ונשימה חופשית היא צורך בסיסי.
הקסדה שלי איננה מן הקלות (טיפה מעל 1000גרם) והמשקל איננו מפריע לי כלל. אין לי שום בעיה של שדה ראיה. לאורך כל השנים יש לי גם חצי-קסדה, לרכיבות שבהן אין צורך בהגנה בכלל...
אין שום צורך לחבוש קסדה בעת רכיבה על האופניים. הבעיה היא בנפילות :rolleyes: השאלה איננה מה אתה עושה, אלא עד כמה אתה מסתכן. פציעות קיימות בקרב רוכבי XC לא פחות מאצל רוכבי FR - רק שהם יותר מופתעים כשזה קורה... עוד שאלה מעניינת היא מהו המחיר שאתה משלם על קסדה מלאה, ואני לא מדבר על התשלום החד פעמי של כסף אלא של מאמץ, זיעה ואולי ויתור על רכיבה???!!!
לאחר נסיון רב שנים עם FF במסלולים שונים, כולל מדבר וטיפוסים ארוכים אני בהחלט ממליץ על FF אמיתי לכל מי שמרגיש שהוא זקוק ליותר הגנה, ברכיבות שבהן הוא מאתגר יותר את יכולת השליטה שלו.
לגבי הפאראשוט - מישהו כתב פעם שאם אתה זקוק להגנה הנוספת שהיא מספקת, אתה זקוק לFF. אין ספק שזה יותר מחצי-קסדה רגילה, אבל בצד סיפורי "הפאראשוט הצילה לי את הפרצוף" יש גם סיפורים אחרים, ואישית אני לא רואה את עצמי הולך בכיוון הזה.
בהצלחה
|