הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/14/2013 2:04:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מוסיף על דברי צחי
נושא: מוסיף על דברי צחי תאריך: 8/14/2013 2:04:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

עם נוסחה לבד קשה לתכנן. צריך ייחוס למציאות.

כשאתה רוכב היום, מהו יחס ההעברה בהילוך הנמוך ביותר שלך? האם אתה מרבה להשתמש בו? האם "חסר לך" הילוך נוסף מתחתיו? האם הוא מיותר?...

אם היחס של הנמוך ביותר הקיים מתאים לך בתור ההילוך הנמוך ביותר, יש לך מספר שתוכל להתקדם איתו. אם לא, עליך להתחיל מלמצוא את היחס הזה.

לאחר שהוא ישנו, אתה צריך לחשוב על הקסטה שלך. אני מבין שאתה רוצה 10 הילוכים. יופי. מהן האפשרויות העומדות בפניך? מהו הגלג"ש הגדול ביותר האפשרי?

עכשו יש לך נתונים לחישוב.
למשל: אם יש לך כרגע מערכת "סטנדרטית" (נניח...) עם 22-32-44 מלפנים ו11-32 מאחור, והיחס 44:32 מתאים לך, ועברת לקסטה 11-36, אתה זקוק לפלטה קטנה מלפנים בגודל 26T.

מה תהיה הפלטה הגדולה?
שאלה טובה. היצרנים ממליצים על יחס שמאפשר העברה חלקה יחסית. רוכבים רבים (ואני בתוכם) מעדיפים להגדיל מעט את היחס, כדי לקבל טווח רחב יותר (עקב חפיפה קטנה יותר) ולפתוח יותר אפשרויות.
26-38 פותחת אפשרויות, אבל עם 40T בגדולה מלפנים יהיה לך עוד חצי הילוך. שווה? אולי. אתה היחידי שיודע...


ואחרי כל זה אשאל - למה 2/10? האם אתה באמת זקוק לכל רמות הביניים?
אם אתה כבר מרכיב לעצמך מערכת מההתחלה, שקול שימוש בפחות הילוכים (פחות כסף, פחות משקל...) לקבלת אותו טווח יחסי העברה, בקפיצות מעט גדולות יותר. לא כל הרוכבים באמת זקוקים לקרבה בין ההילוכים.

מקווה שלא סיבכתי....


חזרה לפורום