נושא: כל דבר אפשר לעשות לבד, השאלה אם כדאי... תאריך: 5/13/2014 7:36:00 PM
מחבר/ת: עומר פרץ
דבר ראשון אני רוצה להגיד לך שאני לא ממליץ לך לנסות את זה לבד אם אין לך ידע טכני טוב בברקסים הידראולים של אופניים.... התהליך דורש הכרה יחסית טובה של מערכת הבלמים שאיתה אתה מתעסק, כלים יעודיים (למשל קאטר לצינורות הידראולים), חלקים קטנים ובסוף תהליך הקיצור יש סיכוי טוב שתצטרך להוסיף שמן למערכת ובהכרח תצטרך לבצע בליד למערכת (ניקוז בועות אוויר מהמערכת) אז אלא אם אתה מכיר טוב את מערכת הבלמים המדוברת, יודע לתחזק אותה ויש בבעלותך הכלים והחלקים לבצע את העבודה, הייתי ממליץ לך לקפוץ לחנות האופניים הקרובה לביתך ולבקש מהם לעשות את זה.
ועכשיו לאיך עושים את זה. בשלב הראשון הסר את כיסוי הגומי מהמקום בו צינור הבלם וידית הבלם נפגשים. משוך אותו ככה שהוא ישאר על צינור הבלם גם לאחר הקיצור. בשלב השני תרצה לנתק את הצינור מידית הבלם על ידי הברגתו החוצה (בעזרת מפתח פתוח בגודל 8 מ"מ) וכשסיימת להבריג אותו החוצה, משוך את הצינור ההידראולי החוצה. חשוב לדאוג שהחלק של ההברגה (זה שדואג להצמיד את הצינור לידית הבלם) לא ילך לאיבוד ואני הייתי ממליץ לא להוריד אותו מהצינור בכלל ולהשאיר אותו על הצינור ליד כיסוי הגומי. אחרי שניתקת בין הצינור וידית הבלם אתה צריך להחליט איפה הנקודה שבה אתה רוצה לחתוך את הצינור. במידה והבלמים מותקנים על האופניים, עבור הבלם הקדמי המדידה היא מיידית ופשוטה אך עבור הבלם האחורי תצטרך לבדוק זאת על ידי סיבוב הכידון כך שהצינור יהיה במצב המתוח ביותר שלו וכך תדע מה הנקודה שבה תוכל לחתוך את הצינור מבלי שזה יגביל לך את תנועת הכידון. כעת, כשאתה יודע איפה אתה רוצה לחתוך את הצינור, חתוך אותו בעזרת כלי יעודי (קאטר יעודי לחיתוך צינורות הידראולים). אחרי שחתכת כל צינור, קח מסמר דק (וחשוב שיהיה נקי) והרחב טיפה את חור הכניסה של הצינור ההידראולי. אחרי הרחבת החור של הצינור, תצטרך להכניס לתוכו חלק שנקרא insert (לא סגור איך קוראים לו בעברית). כדי להכניס אותו למקום יהיה מאוד נוח לקבע את הקצה של הצינור שאמור להתחבר לידית הבלם. קבע אותו בעזרת שני בלוקים צהובים של שימאנו ומלחציים אם יש (ואם לא אז גם פלאייר פטנט יעשה את העבודה במקום מלחציים) ככה שהצינור ההידראולי בולט החוצה ממש טיפה (בערך חצי סנטימטר) מהבלוקים הצהובים. כעת היעזר בפטיש ודפוק בעדינות את האינסרט פנימה לתוך צינור הבלם. חשוב לשים לב שלא נשאר רווח בין הקצה של ה-insert והקצה של צינור הבלם, כלומר שה-insert נכנס עד הסוף. עכשיו קח חלק שנקרא olive (שוב, לא סגור איך זה נקרא בעברית ולא, לא נראה לי שתרגמו את זה לזית) והלבש אותו על קצהו של הצינור ההידראולי שנכנס לידית הבלם, דחוף את הצינור ההידראולי לתוך ידית הבלם כך שה-olive כמה שיותר בתוך החלק בו ידית הבלם והצינור נפגשים ואז הברג את ההברגה של הצינור ההידראולי לתוך הידית על ה-olive ככה שהוא יתהדק על הצינור ככל שההברגה נסגרת. שימנו ממליצים על חוזק הברגה של בין 6 ל-8 ניוטון\מטר. עכשיו, קח מטלית ונקה קצת את אזור ההברגה משאריות שמן הידראולי ועוד מקומות שהתלכלכו במידת הצורך והחזר את כיסוי הגומי (זה שאמרנו לא להוריד מהצינור)
מזל טוב! קיצרת את צינור הברקס, עכשיו אתה צריך לעשות בליד למערכת.
|