הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/6/2014 1:23:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  כמה נקודות
נושא: כמה נקודות תאריך: 7/6/2014 1:23:00 PM
מחבר/ת: צחי בר סלע

דבר ראשון, הפרד לשניים:
BB, ציר מרכזי, הוא החלק עם המיסבים אשר עובר בשלדה, ללא מוטות הפדלים וגלגלי השיניים.

קראנק כולל את כל החלק המקשר בין הפדלים (ובהגדרתו כולל הציר המרכזי). שים לב, גם כאן יש מידות. במרבית הדגמים אורך מוט פדל (בין הציר המרכזי לציר הפדל) הינו 175 מ"מ. יש מידות שונות (בד"כ עבור XL ו-XS). (אל תתפתה לקנות בחו"ל דגם במבצע שיתברר כי המבצע עקב מידה בעלת דרישה נמוכה שלא תהיה נכונה עבורך)

ל-BB עצמו יש כמה מידות רוחב, בהתאם לשלדות. אתה צריך למדוד.

הקראנק והציר המרכזי צריכים להיות מאותו הסוג - "ציר מרובע", "ISIS" הם דוגמאות לסוגים ישנים, Hollowtech ו-HollotechII חדשים יותר, כי החיבור ביניהם הוא החשוב. (והוא כולל את הציר) אין מידה לציר בלבד.

narrow wide הוא כינוי לגלגל השיניים המיועד להיות יחיד מקדימה במערכות 1X11 והוא בנוי בצורה כזו שלשרשרת יותר קשה ליפול ממנו. זה כמובן אפשרי מכיוון שגלגל השיניים אינו מיועד להילוכים.

לסיכום, בשביל לעבור למערכת 2x9 אתה צריך קראנק עם BB ברוחב שמתאים לשלדה שלך ולא מעניין אותך narrow wide.


חזרה לפורום