נושא: תשובות תאריך: 7/2/2015 8:04:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
אני מבין שזה קצת באיחור, אבל אם עדיין רלבנטי...
א. אפשר לקדוח בחישוקים מסויימים. כמו שנאמר כאן, פרסטה נועד לחישוקים צרים. ישנם חישוקים שבהם אפשר לקדוח ללא החלשת החישוק - לא לעשות לבד אם אתה לא בטוח!
ב. בלמי שימנו אכן לא צריכים החלפת שמן. יש לי מערכת דאור שמותקנת כבר מעל 10 שנים ללא כל בעיות, ועדיין עם שמן מקורי. מומלץ מאוד.
ג. התאמת מבנה האוכף למבנה הגוף הוא חלק קטן (ומשמעותי) מהתחום של התאמת האופניים לרוכב. כל מי שעשה טוען שזה השידרוג החשוב ביותר באופניים. התוצאות שתקבל ישארו איתך גם לזוגות הבאים שתרכוש. יש כמה מומחים בישראל, ואוכל להמליץ אם תרצה. יתכן שתצליח לפגוע בול בפוקס, אבל מחיר התאמה הוא כמחיר שני אוכפים טובים, כך שלדעתי אם לא נוח לך, כדאי לך להשקיע בעצמך.
ד. ראשית, אל תמהר לקצר את השרשרת. אם היא קצרה מדי, עלול להיגרם נזק מיידי למערכת (בעיקר למעביר האחורי) בעת העברת הילוכים. אוכל להסביר באריכות, אבל עדיף להשתמש במוביל שרשרת כפי שהומלץ לך. אין משמעות למתיחת השרשרת (אלא אם כן היא ארוכה מדי מלכתחילה) אבל מוביל כזה ימנע נפילה בקפיצות זו הסיבה שרואים כאלה בד"כ על אופני גרביטציה.
ה. אין הגדרת זמן להחלפה. אפשר להגדיר קילומטרז´, וגם זה מאוד תלוי בכל רוכב, בהרגלי הרכיבה שלו, בצורת החלפת ההילוכים ובמידת השימוש בשרשרת בלויה. עולה מכמה עשרות שקלים עד מאות רבות. סוגים יש רבים מאוד. הנכון הוא לדבוק ברמת המערכת שיש לך, אלא אם כן אתה משדרג מכלול שלם, ואז יש שיקולים לכאן ולכאן, ולא אכנס אליהם כרגע (אם תרצה, פרסם שאלה ספציפית ואתייחס).
ו. משך חייו של הרוטור אינו אינסופי, אבל לא ידוע לי מה האינדיקציה להחלפה. למה נראה לך שצריך?
ז. תלוי מי הבולם. בולמים תחרותיים (כל בולמי פוקס, למשל) זקוקים לטיפולים תכופים יותר. על פי רוב כ200 שעות רכיבה בין טיפול לטיפול. הבולמים המאריכים ביותר בין טיפולים דורשים טיפול שנתי. גם אם אתה לא רוכב מאד אגרסיבי בשטח קשה מאד, טפל בהם לפחות פעם בשנה. אם תזניח יותר מזה, תגלה שטיפול "עושה פלאים" לבולם. זה נובע מהזנחה שגרמה לבולם לרדת משמעותית בביצועים. זהו הרכיב היקר ביותר באופניים (או אחד היקרים ביותר) והוא משמעותי מאוד לחווית הרכיבה. ככל שהאופניים שלך יקרים יותר כך סביר פחות להזניח אותו.
בהצלחה
|