נושא: מספר נימוקים לחיזוק תאריך: 9/29/2004 4:25:00 PM
מחבר/ת: יעקב אברהם
אכן יש אמת בדבריו של אדון נכבד זה ולו מהסיבות הבאות: 1. תחרויות ואירועים המאפיינים את כלל אזרחי המדינה רצוי שיהיו נגישים לכולם או לפחות שלא ימנעו מציבור גדול ודומיננטי מלהישתתף באירועים אלו לדוגמא אליפויות ישראל למינהן. 2. יום המנוחה הרישמי בישראל נקבע ליום שבת בדיוק כפי שיום ראשון נקבע במרבית מדינות אירופה וארה"ב. 3. במדינות אלו שרובן אינו יהודי אלא נוצרי נקבע שיום שבת הוא יום לאירועים כאלו ואו אחרים ויום ראשון הוא יום מנוחה שמוקדש בעיקר למשפחה ולכל פעילות שהאזרח חפץ בא. 4. בסופו של דבר אירועי ספורט והשתתפות בפעילות ספורט נופלת בקטגוריה של תחביב שרובנו מבינים שהוא לא העיקר בחיים אבל ודאי שחלק בלתי נפרד מהם ולכן חלקנו משקיעים זמן ומשאבים בתחביבים כאלו ואו אחרים גם באמצע השבוע. 5. היות ותחרויות גדולות שאינן מתרחשות כל שני וחמישי הרי שהדרישה מאלו שאינם שומרי שבת להשתתף באירועים אלו מפעם לפעם ביום שישי או בימי אמצע שבוע אחרים רק יכולה לגרום לאחווה ורעות ואולי אף להשפיע כל כל ההיבט של שעות הפנאי. 6. יש לזכור ששומרי המסורת הם חלק נכבד מאוכלוסיה שתומרת להישארותנו עם יהודי וזאת מבלי להיכנס לטיעונים שונים או משונים. עובדה שטנחנו מתקראים יהודים. חלק מאיפיון זה נובע מעצם היותנו שומרי שבת. 7. ודאי שכל אחד יכול לישמור שבת כרצונו אבל קיימת הגינות מינימלית שמצביעה על אורח חים מסורתי וכרגע שמירת שבת באה לידי ביטוי מובהק של אי נסיעה בשבת, הדלקת אש וכדומה. 8. העברת אירועים לימי שישי תתחיל מהלך של יותר ויותר דרישת יום שישי כחופש נוסף דבר שיחלחל גם למקומות עבודה נוספים. 9. הטענה שיום שישי הוא יום סידורים לכאלו שעובדים כל השבוע אכן מתקבלת על הדעת אבל יש לזכור שאת רוב הסידורים ההכרחיים כמו: בנק, ביטוח לאומי, קופות חולים, משרד הפנים וכד´ ניתן לבצע באינטרנט או בשעות הערב. ( כן,כן ישנם משרדי ממשלה הנותנים מענה גם בערבים). ולסיום היה נחמד לחוות דעה וכל המרבה לשיח הציבורי הרי זה משובח. הערה חשובה: אני אינני אדם דתי
|