הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/2/2016 3:54:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ערן מרגלית עם תוכן  עצור סוסים
נושא: עצור סוסים תאריך: 8/2/2016 3:54:00 AM
מחבר/ת: ערן מרגלית

אז נתחיל מזה שתתחדש!

עכשיו בנוגע לברקסים הרעש הבלתי נסבל הזה הוא תוצאה של הרפידה ננעלת על הדיסק ואז משתחררת. כל זה קורה במהירות מאוד גבוהה מה שלא מאפשר לראות את זה אבל ההחלקה הזו גורמת לדיסק עצמו לרעוד וזה מה שיוצר את הרעש.
הבעיה הזו קיימת בכל מערכת בלימה בין אם זה בולם חישוק או דיסק של רכב פשוט שבגלל המבנה של דיסק באופניים (דק מאוד) הוא הכי רועש כשזה קורה, חשוב להבין שמערכת בלימה איכותי ויקרה יותר לא תפתור את הבעיה ואתה עלול סתם להתאכזב!

אז מה כן עושים? דבר ראשון זה להבין למה התופעה הזו בכלל קיימת. הכי נפוץ זה בעיה בדיסק בדרך כלל זה יגרם משומן שהגיע לדיסק או חריצים עמוקים שיכולים לקרות אם נסעת בסביבה עם חול שהגיע לרפידות הבלם. הפתחרון לזה הוא לנקות את הדיסק עם ספריי לניקוי בלמי דיסק (כל חנות לציוד למכונית). רסס את החומר על מטלית נקייה ותנגב את הדיסק תוך כדי סיבוב הגלגל (זהירות הדיסק חד בקצוות) תן לחומר להתייבש על הדיסק ואז תנסה לבלום. חשוב לוודא שהחומר הזה לא יגיע לנאבות או לכל ציר אחר היות והוא יפגע בגריז.

אם הביעה לא נפתרה יכול להיות שגם הרפידות מלוכלכות, מה עושים? מפרקים את הגלגל ומוציאים את הרפידות מהבית שלהן (יש בורג אלן קטן שעובר דרכן) עכשיו עם נייר לטש עדין על משטח ישר תשייף קצת את הרפידה, סך הכל רוצים להוריד כל מזהם שיכול היה להגיע אליה. להרכיב חזרה ולבדוק אם עדיין יש בעיה.

אם הסיפור לא נפתר או שאתה פשוט רוצה בלימה שקטה יותר אני ממליץ לך להחליף את הרפידות, 99% שהרפידות שהגיעו עם הברקסים שלך הן חומר קרמי עם מתכת הן מחזיקות יותר זמן ועמידות יותר לרטיבות אבל מרעישות. באופניים שלי החלפתי את הרפידות לחומר אורגני הוא מחזיק פחות זמן אבל שקט יותר ונעים יותר הרפידה שמתאימה לך היא Tektro E10.11 אפשר פשוט להזמין מ http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=%20E10.11&clk_rvr_id=1070528378893&mfe=search

דבר אחרון וחשוב אל תגע בידים חשופות בשום משטח בלימה (דיסק או רפידה) השומן הוא האויב!

רכיבה בטוחה ומהנה!
ערן

clk_rvr_id=1070528378893&mfe=search


חזרה לפורום