נושא: לא צריך להחליף כלום תאריך: 11/29/2016 1:03:00 AM
מחבר/ת: ערן מרגלית
ברוך הבא!
הטכנאי שלך או שלא יודע על מה הוא מדבר או שסתם מנסה להגדיל מכירות. מערכת בלימה מתפקדת בטמפרטורת מאוד מאוד גבוהות (בערך 240 מעלות לפני שמאבדים כח בלימה) ואגב סתם שתדע שSRAM בוחנים את כל המוצרים שלהם גם בקליפורניה (אולי אפילו יותר חם מפה) אז באמת שהטיעון הזה פשוט לא נכון.
בנוגע לברקסים הרעש הבלתי נסבל הזה הוא תוצאה של הרפידה ננעלת על הדיסק ואז משתחררת. כל זה קורה במהירות מאוד גבוהה מה שלא מאפשר לראות את זה אבל ההחלקה הזו גורמת לדיסק עצמו לרעוד וזה מה שיוצר את הרעש. הבעיה הזו קיימת בכל מערכת בלימה בין אם זה בולם חישוק או דיסק של רכב פשוט שבגלל המבנה של דיסק באופניים (דק מאוד) הוא הכי רועש כשזה קורה, חשוב להבין שמערכת בלימה איכותי ויקרה יותר לא תפתור את הבעיה ואתה עלול סתם להתאכזב!
אז מה כן עושים? דבר ראשון זה להבין למה התופעה הזו בכלל קיימת. הכי נפוץ זה בעיה בדיסק בדרך כלל זה יגרם משומן שהגיע לדיסק או חריצים עמוקים שיכולים לקרות אם נסעת בסביבה עם חול שהגיע לרפידות הבלם. הפתחרון לזה הוא לנקות את הדיסק עם ספריי לניקוי בלמי דיסק (כל חנות לציוד למכונית). רסס את החומר על מטלית נקייה ותנגב את הדיסק תוך כדי סיבוב הגלגל (זהירות הדיסק חד בקצוות) תן לחומר להתייבש על הדיסק ואז תנסה לבלום. חשוב לוודא שהחומר הזה לא יגיע לנאבות או לכל ציר אחר היות והוא יפגע בגריז. לא עזר, אם הדיסק שחוק או עם חריצים שווה להחליף אפשר של כל יצרן רק חשוב הקוטר.
אם הסיפור לא נפתר או שאתה פשוט רוצה בלימה שקטה יותר אני ממליץ לך להחליף את הרפידות, 99% שהרפידות שהגיעו עם הברקסים שלך הן חומר קרמי עם מתכת הן מחזיקות יותר זמן ועמידות יותר לרטיבות אבל מרעישות. באופניים שלי החלפתי את הרפידות לחומר אורגני הוא מחזיק פחות זמן אבל יותר מתאים לסביבה יבשה, שקט יותר ונעים יותר.
ולבסוף, רפידות חדשות צריכות כמה רכיבות עד שהן מגיעות למלוא פוטנציאל הבלימה.
רכיבה מהנה ובטוחה
|