הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

1/13/2017 3:09:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דור ברזלי עם תוכן  בולם קפיץ אחורי
נושא: בולם קפיץ אחורי תאריך: 1/13/2017 3:09:00 PM
מחבר/ת: דור ברזלי

צהריים טובים,
אשמח לקבל עזרה לגבי בולם-קפיץ (לא יודע דגם) אחורי באופני הרים Haro shift (יד-2 ממצמן, ונאמר שהמודל הוא כנראה 2007, אך אני לא בטוח. מצורפות תמונות). אתאר כל מה שידוע לי:
ה"כפתור/בורג" ששולט בבולם היה פתוח - כלומר האופניים פעלו כשיכוך מלא, והקפיץ היה מסובב (ע"י המוכר) לכיוון שמאל מספר סיבובים לצורך דרגת שיכוך נוספת.
לאחר טיול עירוני קצר שכלל ירידת מדרגות (ללא קפיצות או התרסקות) הקפיץ החל לנוע בחופשיות, והדיסקית הגדולה שלמעלה (עם מגרעת) גם היא מסתובבת בחופשיות ולא מחוברת בחלקו העליון של הבולם (לכיוון ה-Top Tube) או לכיוון הבולם (לא ידוע לי להיכן צריכה להיות מחוברת).
אפשר לרכוב עם האופניים כזנב קשיח (כשה"כפתור/בורג" סגור).
**עוד שמתי לב:
1) כשאני מרים את האופניים מהאוכף הבולם זז אחורה-מטה וכשאני מוריד את האופניים הבולם נע קדימה-מעלה (למיטב הבנתי זו פעולה תקינה).
2) בעת ישיבה על האוכף, הבולם נע קדימה-מעלה ושומעים קליק (כנראה שהבולם מתחבר ע"י ואקום/מגנט לדיסקית (ומורגש שהאופניים עובדים כשיכוך מלא), אך זה זמני כי כשקמים מהאוכף יש קליק נוסף והבולם שוב נפרד מהדיסקית (שגם ככה מתנדנדת).
מצורפות תמונות של האופניים והבולם.
מסניף אחר של מצמן אמרו שהם לא מטפלים בבולמים ואפילו לא יודעים, אך אני לא חושב שמדובר בסדק/שבר במערכת, אולי מדובר רק בחיזוקים או בכיוונים..

תודה רבה!


חזרה לפורום