הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

11/9/2003 10:32:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ערן עם תוכן  לימוד ילד לסוע ללא גלגלי עזר ב 30 דקות
נושא: לימוד ילד לסוע ללא גלגלי עזר ב 30 דקות תאריך: 11/9/2003 10:32:00 PM
מחבר/ת: ערן

להלן שיטה אשר הועברה אלי בירושה מחבר. שימו לב היטב! כל ילד בעל שיווי משקל בסיסי ומעל לגיל 4 או 4 וחצי יכול ללמוד לסוע ללא גלגלי עזר.
עם הילד מפחד או לא רוצה אל תכריחו אותו!!!
פרקו את גלגלי העזר מאופני הילד וכוונו את גובה הכסא כך שהוא עומד בנוחיות על הרצפה. תנו לילד (או ילדה) להרגיש איך מתנהגות האופניים ללא גלגלי העזר משך מספר דקות.
לאחר מכן (וכאן מגיע הקטע המדהים) קחו מגבת בגודל בינוני (עדיף רכה) תניחו אותה מאחורי צווארו של ילדכם והעבירו אותה מתחת לבתי השחי שלו, יעני מושכות, החזיקו את שתי קצוות המגבת ביד אחת הפעילו לחץ קל והיווכחו כי אתם שולטים לחלוטין במשקל גופו.
זה נשמע אכזרי אך זה לא. לילד ה"מושכות" יפריעו רק מעט. שימו לב הפטנט הוא שהמגבת נותנת לכם שליטה אבסולוטית תוך כדי הליכה ליד הילד הנוסע על אופניו ובמקרה של כמעט נפילה או איבוד שיווי משקל ניתן לייצב אותו ללא קושי.
תוך דקות רוב הילדים תופסים את עניין שיווי המשקל כולל הטיית הגוף בסיבובים וכו´ וניתן להרפות את הלחץ בו אוחזים במגבת עד למצב בו אתה (או את) רץ ליד הילד ומגבה אותו בלבד מבלי להפעיל לחץ על המגבת כלל.
מנסיוני עם שניים מילדי (השלישי עדיין צעיר מדי) הפטנט עובד ושניהם למדו לרכוב בתוך חצי שעה ללא עזרה.
לאחר שהילד מרגיש נוח צריך לעבוד עימו על התחלת נסיעה ועצירה. זאת על ידי הסבר לגבי מיקום הפדל בתחילת נסיעה ותפקיד המעצורים. אולם שוב מנסיון ברגע שסוגיית שיווי המשקל נתפסת, הילד עושה את כל השאר ללא קושי.
לא לשכוח סבלנות רבה, עידוד והסבר מפורט לגבי מה אתם הולכים לעשות כי גם ילד בן 4 וחצי צריך להבין לפני שהוא עושה.
אזהרה - אי אפשר ללמוד לסוע על אופניים בכל גיל מבלי ליפול. הקפידו על בגדים ארוכים ו ק ס ד ה !!!



חזרה לפורום