נושא: עירבת כמה דברים ביחד תאריך: 7/14/2004 8:09:00 AM
מחבר/ת: אלעד פלטין
ראשית, הדופק המקסימאלי החזוי שלך, הוא 194. כדי למצוא את הדופק המקסימאלי האמיתי שלך, מומלץ לעשות בדיקת מאמץ במרפאת ספורט (עדיף על אופניים), או בדיקה עצמאית (לעשות חימום טוב-טוב ולבצע עליה של 5-10 דקות ולנסות כל הזמן להגביר את הקצב ולמצוא את הדופק המקסימאלי. בדרך כלל, אימונים של מעל ה 90 % מהדופק המקסמאלי, נעשים פעם בשבוע או בכלל לא, בתחילת עונה ו 3-4 פעמים בעונת השיא (תחרויות). אבל כאן, הכוונה לספורטאים הישגיים ומעלה. (תלוי גם מהי המטרה שלך ?) האם מותר להגיע ? כן מותר, במידה ותכנית האימון מאפשרת זאת (קרי - המאמן)יחד עם זאת, מעטים האימונים בתחום דופק זה. האם יש סכנה בלהשאר בדופק זה לאורך זמן? ... כל עוד אתה בריא... לא... אבל כל עוד תמשיך באימונים עצימים כ"כ כגון אלה, אולי תפסיק להיות :confused: לא אנסה להסביר כעת את תורת האימון, אבל על רגל אחת, ניתן לומר שהבסיס לכושר גופני בכל ענף ספורט הוא הבסיס - כלומר, רכיבות נפח ארוכות, בדופק 60-70%, ככל שעולים בפרמידה, העומס עולה, אך משך האימון קוטן משמעותית. ככל שבסיס הפרמידה צר יותר, כך הכושר לקוי יותר. ;) בקיצור, חאלס קשקשת, הצטרף לקבוצת רכיבה עם מאמן וקדימה, לך ותתן בראש.
|