נושא: עצלי, מושבטות, ספסוד תאריך: 5/17/2006 6:53:00 PM
מחבר/ת: איציק כץ
מה קורה לשפה העברית. מזה זמן מה אני קורא הודעות בפורומים שונים באתרים שונים ובכללם באתר הרים ואני נחרד מכמות שגיאות הכתיב של הכותבים.
יש לנו שפה שהוחיתה בדם ובמאמץ והפכה משפת לשון קודש מסתורית ועלומה לשפת דבור חיה ונושמת אחרי אלפים שנות גלות. אנחנו יכולים לעשות מאמץ לשמור עליה ולטפח אותה. אז נכון שאבדנו את המבטא שלנו ואיננו מבטאים ח,ע,ק ו-ט בצורה שונה מ-כ, א, כ דגושה ו-ת. אבל זו עדין לא סיבה מוצדקת לשגיאות כתיב. ראו שפות אחרות כאנגלית וצרפתית, שבהן אין לעתים כל קשר פונטי בין המלים המדוברות לשפה הכתובה, אך עדין אין הם מרבים בשגיאות כתיב כפי שנפוץ במקומנו.
אני מבקש סליחה על הסטיה ממטרת הפורום אך לא יכולתי להתאפק.
|