נושא: אין לי תשובה חד משמעית אבל תאריך: 6/9/2006 3:58:00 PM
מחבר/ת: איציק כץ
ככל הידוע לי, וזה מעט מאוד שכן אני חדש בעסק, מעצורי V שווים או לעתים עולים בבצועיהם למעצורי דיסק מכניים (אני מניח שמדובר בדיסקים של "6 ולא "8) מבחינת כוח הבלימה שלהם. מעצורי V רגישים יותר לכוון ול"שמיניות" בגלגלים שכן הם ממוקמים על קוטר הגלגל שהוא גדול משמעותית מקוטר רוטור דיסק. בבלמי V יש לעתים למצוא פשרה בעת הכוון בין קרבת הרפידות לגלגל (מה שמעניק מרחק לחיצה קצר על ידית הבלם וכך יכולת ללחוץ חזק יותר או חלש יותר מבלי לסיים את טווח מהלך הידית) לבין רמת השמיניות בגלגל, שכן שמיניות מחיבות מרחק רפידות גדול יותר מהגלגל או תיקונן.
מצד שני בלמי V הם פשוטים יותר וזולים יותר לתחזוקה. רפידות של בלם V עולות משמעותית פחות מאלה של בלם דיסק.
בלמי דיסק, פחות רגישים לשמיניות בגלגל, שכן הרוטור הוא חלק נפרד וחזק ובאם הגלגל מקבל מכה שגורמת לו לשמיניות הרוטור בדרך כלל שומר על מצבו ואין צורך לכוון מחדש באמצע הרכיבה (כמובן יש יוצאים מן הכלל כמו פגיעה ברוטור עצמו או בנאבה).
אולי לא נתתי לך תשובה חד משמעית אך אני מקווה שנתתי לך כמה נקודות מבט נוספות שיעזרו לך להחליט.
|