הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

6/13/2006 3:57:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עופר קומפורט עם תוכן  עבור תומר - עצה בבחירת סטם
נושא: עבור תומר - עצה בבחירת סטם תאריך: 6/13/2006 3:57:00 PM
מחבר/ת: עופר קומפורט

אני רוכב על אופני קרוס קאנטרי עם סטם 120 מ"מ בזוית 5 מעלות. לאחרונה שיניתי מעט את סגנון הרכיבה לאול מאונטיין ושמתי לב שיש לי בעיה להוריד את הגוף אל מאחורי האוכף בירידת מכשולים. באופן זמני החלפתי את הסטם ל 60 מ"מ ושמתי לב לשינוי משמעותי. בעיה נוספת אותה חוויתי עם הסטם הארוך הייתה כאבים בשכמות לאחר רכיבות ארוכות - אני מניח שסטם בעל זוית גדולה יותר יפתור את הבעיה. כעת אני עומד בפני דילמה איזה סטם אני צריך, ברור לי שהוא חייב להיות קצר יותר אך גם בעל זוית גדולה יותר ע"מ לרכב מעט יותר זקוף. אני מניח שככל שהזוית גדולה יותר הסטם מתנהג ככקצר יותר, לכן הייתי מעונין לקבל יעוץ מה תהיה הבחירה האולטימטיבית עבורי באופן כללי. לדוגמה מה עדיף מבחינתי: סטם 70 מ"מ זוית 5 מעלות או סטם 90 מ"מ 15 מעלות
כמו"כ הייתי מעונין לדעת על מה משפיעה זוית הסטם ובנוסף על מה משפיע אורך הסטם (למיטב ידיעתי סטם קצר=היגוי אגרסיבי יותר, לגבי הזוית אינני יודע)
תודה רבה עופר


חזרה לפורום