הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/19/2006 2:30:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  amit Katz עם תוכן  דוגמא עם מכוניות: ווליר =אופל, טרק= פורשה
נושא: דוגמא עם מכוניות: ווליר =אופל, טרק= פורשה תאריך: 7/19/2006 2:30:00 PM
מחבר/ת: amit Katz

הדוגמאות שאתה מביא אינן רלוונטיות בכלל ורק מראות כמה אתה "מבין" בעולם הרכב.

השונה - גם אופל וגם פורשה מתכננות בעצמן ומייצרות את רוב הרכיבים שמרכיבים את המכוניות שלהן.
הדומה - אופל מכוונת את המכוניות לשוק מטרה מסוים שהדרישה שלו היא לייצר רכב במחיר X. ואילו פורשה מייצרת מכוניות לשימוש מסוים עם פחות התחשבות במחיר.

בעולם האופניים ישנן חברות שמייצרות לשוק מטרה מסוג מחיר בלבד – וכן ישנם דגמים בהם המחיר הוא מרכיב פחות חשוב (ראה דגמי בוטיק למיניהם).
אבל מצד שני אצל כל החברות תמצא מכלולים מאותן חברות – בד"כ שימאנו, סראם וכ"ד כאשר אפילו חברות כמו ספשלייזד רוכשות רכיבים אצל ספקי משנה ודואגים למתג אותם בשמם (גם WHEELER עושים את זה, אצלי מוט כסא KLAIN עם סימול של WHEELER – כמו ההד-סט CANE- CREEK והכידון – לא זוכר גם מפורסם וידוע).

לענייננו – כאשר מדובר ברמת כניסה++, Wheeler קונים את השילדות אצל אותו ספק משנה (פחות או יותר) ש-TREK וחברות מובילות אחרות קונות, הם קונים רכיבים באותה צורה והשאלה העיקרית היא איזה תמהיל רכיבים כל חברה מצליחה לדחוף לתוך אותו תקציב.
כמובן כשעולים בדרגות המחיר אז מקבלים שילדה מתכנון עצמי + ייצור עצמי יקרה יותר, אך הרכיבים תמיד אותו דבר... אך לדעתי לא על זה מדובר.

אני יכול לשלוח לך לינק לאתר שמוכר שילדות זהות לחלוטין לשלי ולשל ה-TREK (ז"ק) רק ללא מדבקות החברה ובעלות מצחיקה... היצרן המקורי מוכר אותן לשוק בארה"ב ללא סימול!




חזרה לפורום