נושא: כיוון שאלעד במילאים אשיב בקצרה... תאריך: 8/9/2006 10:23:00 PM
מחבר/ת: Tomer Nobel
חומצת חלב(ח"ח) הינה תוצר לוואי של פעילות שרירית בסביבה אנ-אירובית. ח"ח עוברת בתהליך פיעפוע מהשרירים לדם ומשם בתהליכים שונים מתפרקת או מפונית לכבד או לתאים אחרים (לא שריר). כדאי לדעת שח"ח מצויה בדם גם במנוחה,אולם ככל שמגבירים את פעילות השרירים כך גדל גם קצב ייצורה. כל עוד קיים שיווי משקל בין ייצור הח"ח לבין פירוקה\סילוקה אז "הכל בסדר" ואפשר להתמיד במאמץ.אך אם המאמץ יתעצם ולא יתקיים עוד מצב האיזון, קצב ייצור ח"ח יעלה על קצב הרחקתה. ככל שתתארך הפעילות, כך יעלה ריכוז ח"ח בדם, ובעקבותיו גם הריכוז בשרירים הפעילים, עד להופעת ח"ח שתגרום לעייפות ולהפסקת העבודה.
מקווה שלא סיבכתי אותך :), תומר
|