הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

10/15/2006 10:17:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דרור סופר עם תוכן  שאלה מצויינת
נושא: שאלה מצויינת תאריך: 10/15/2006 10:17:00 PM
מחבר/ת: דרור סופר

שלום לך,

משקל אופייני לאופני הרים רגילים נע בין 13 ל-16 ק"ג.
בד"כ ככל שהעסקה זולה יותר המשקל עולה. אם רכשת אופניים פשוטים מאוד במחיר של עד 700-800 שקלים משקלם יהיה לכיוון הגבוה.

הסיבה פשוטה, היצרן רצה לבנות דגם זול ולכן המרכיבים היו הזולים ביותר. לדוגמה שילדה זולה וכבדה, עוד דוגמה "קראנק" (גלגלי השיניים שמחוברים לפדלים) שיהיה כבד באופן יחסי וכו´.

אלומיניום מחושל? כן יש כזה והוא קיים כמעט בכל מוצר אלומיניום שדורש הלחמות וכיפופים. יש כל מיני תרכובות אלומיניום הנקראות בשמות מספריים.
בסופו של יום עם כל אחת מהן ניתן לבנות שילדה מדהימה וזאת על ידי פיתוח וכיפוף הצינורות. ולכל חומר השיטות השונות והמתאימות כולל ריתוך מתאים שלא יצור נקודות כשל ויתן את מירב הכוח לחיבורים...

אולם לרוב לא יושקע הרבה בבנייה,
אופניים זה עסק והרצון הוא לייצר כמה שיותר מהר כמה שיותר שלדות.
לכן החיזוקים יוכנסו בעובי צינורות גבוה יותר הנותן מענה לצורך החוזק ומתבטא כעודף משקל.
כלומר אם האופניים היו קלים יותר התכנון והביצוע היו יקרים יותר.

האם משקל גבוה לשלדה\אופניים הוא בעצם משקל עודף?
ככל שהשלדה ובסופו של דבר האופניים יותר קלים, השליטה בהם קלה יותר, ההאצה קלה יותר והתמרון קל יותר.
משקל נוטה "להתמיד" ככל שיש פחות משקל יש פחות התמדה ויכולה להיות יותר תאוצה ויותר זריזות.

יש להתייחס לכל מה שכתבתי כהגזמה שנועדה להבהיר את הרעיון העיקרי. חוצמיזה אני מאוד עייף יכול להיות שגם לא מדוייק :laugh:

בברכה,
דרור






חזרה לפורום