נושא: הכי חשובה הנוחות. הרכיבים ממש לא... תאריך: 10/23/2006 10:04:00 AM
מחבר/ת: שחר שטייף
השאלה שאתה צריך לבחון היא נוחות הרכיבה. המעבירים והמעצורים הם רכיבים ממש לא חשובים. את הנוחות תוכל לבדוק רק כאשר עכוזך ישב לבטח על האופניים ותבצע סיבוב ניצחון בסמוך לחנות.
לגבי חשיבות הרכיבים - מפורטים להלן בסדר חשיבות יורד: קודם כל השלדה (מידה נכונה, גיאומטריה שתמאימה לסגנון הרכיבה. משני אלו נגזרת הנוחות). המזלג: ברמת המחיר הזו תקבל מזלג אלסטומר פשוט יחסית אבל בדוק משקל, קשיחות צידית, מהלך. אחרי שני אלו מגיעים הגלגלים: החישוקים (עדיפות כמובן לחישוק בעל דופן כפולה ומחוזקת), הצמיגים, הנאבות והחישורים. המעצורים: למעצורי דיסק יש ייתרון תפעולי במקרה של שמיניות חזקות בגלגל (למשל חישור שנקרע) ובמקרה של בוץ, אבל כל עוד מדובר בדיסק מכאני (וזה מה שמוצע ב"הארד-רוק") לא תמצא שום הבדל ביכולת העצירה של המעצור בין מעצמור דיסק מכאני למעצור V סביר. ורק עכשיו אנו מגיעים למערכות ההינע (ההילוכים) וגם בהן חשיבותו של הקראנק והמעביר הקדמי עולה לעין שיעור על זו של המעביר האחורי. ההבדל בין DEORE, LX או XT היא בעיר במשקל וכמעט ולא תמצא הבדל בתפעול.
במילים אחרות: כשאתה בודק אופניים תבדוק נוחות ומזלג. אל תסתנוור ממעבירי הילוכים נוצצים.
|