נושא: אין הרבה מה לעשות תאריך: 10/29/2006 11:09:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן
לא ציינת איפה אתה רוכב, אבל במקומות רבים בארץ (רמת הגולן, עמק חפר, עמק יזרעאל וכיו"ב) הבוץ הוא דביק, סמיך וכבד מכדי לרכב על אופניים. בבוץ מהסוג הזה אני לא רוכב בכלל, משום שמעבר להפרעה לסיבוב הגלגל הוא גם מאיץ בלאי של מכלולים - בעיקר הנעים שבהם (שרשרת, גלגלי שיניים, רפידות בלמים וכו´), ומגדיל סיכוי לשבירת אוזניים וידיות בלם. נהוג לאמר שעם צמיגים שאינם מיועדים לבוץ, תעצר אחרי עשרה מטרים. עם צמיגים בעלי פינוי בוץ מעולה תעצר אחרי שנים-עשר...
אם בכל זאת אתה מתעקש לרכוב בבוץ, והבוץ איננו דביק מדי, דאג למכלולים המיועדים לפינוי בוץ, כלומר בעלי מרוחים גדולים. בבוץ "עדין" זה יכול לאפשר לך לרכוב בכל זאת. בלמי דיסק יקלו מעט על הצפיפות עם הצמיג המתרחב, אבל שוב, בבוץ של רמת הגולן ההבדל הוא היפוטתי. באיזורים בעלי קרקע קלה יותר, יתכן שזה יהיה ההבדל. אם אפשר להחליף בולם קדמי לבעל מרוח בוץ גדול יותר, זה יעזור, אבל בצורה מוגבלת, וההוצאה ללא ספק גדולה מאוד, ולא בטוח שמוצדקת, גם למי שהפרוטה מצויה בכיסו. ישנה דעה (שאני שותף לה), שצמיגים חלקים (או חלקים למחצה) ברוחב לא גדול יהיו יעילים יותר בבוץ כבד, משום שלבוץ יש פחות במה להתפס. מאידך - צמיגים כאלה ייצרו הרבה פחות אחיזה - בעיקר בקרקע בוצית וחלקה - ויהפכו את הרכיבה לחויה מיוחדת. יש שמעדיפים את החויה הזאת - אני נמנע ממנה.
מצד שני - החורף הוא הזדמנות לרכיבה באיזורים חוליים, ומדרונות ומצוקים ליד חוף הים (למשל), שאינם עבירים לנו במשך הקיץ, הופכים לנוחים בתקופת הגשמים, עם אחיזה מפתיעה ממש. שוה לנסות.
בהצלחה
|