נושא: לא נראה לי שאתה צריך... תאריך: 11/15/2006 9:06:00 AM
מחבר/ת: צחי בר סלע
יש כזו שאלה בפיזיקה: כמה לחץ מפעילה לבנה של קילו המונחת על הראש וכמה כאשר עוזבים לבנה של קילו מגובה של שערה (או:אפס) מעל הראש? אז לבנה של קילו שמונחת על הראש, והראש ירגיש קילו. לבנה הנעזבת מגובה אפס מעל הראש, והראש ירגיש מכה של שני קילו... אולי האנלוגיה לא מדוייקת אבל הנה יותר קרוב למציאות: אני (+מעט ציוד) בערך 100 קילו ולא שברתי שלדה ואני לא איזה קופץ קפיצות מדופלם... לכן: פשוט תיקח שלדה שנראית מאסיבית, או שתבחר אופניים המיועדים לרכיבה יותר אתגרית (=שלדה חזקה).
ובכל זאת: תצפה לשחיקה (שחיקה טבעית - לא שבר) מוגברת של כל הרכיבים, הרי הם עומדים כל הרכיבה בעומס גבוה.
|