הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

12/7/2006 3:51:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  אופניים
נושא: אופניים תאריך: 12/7/2006 3:51:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

אקדים ואומר שכל המלצותי להלן מתייחסות לאופניים חדשים, גם משום שכדאי לדעת דבר או שניים (או עשרה...) על אופניים כשקונים משומש, וגם משום שבתקציב שהגדרת אפשר לקנות אופניים חדשים ללא פשרות.
בשבילים מהודקים אין כל צורך בבולם אחורי. זה מייקר את האופניים, גובה מחיר במשקל האופניים ובכמות האנרגיה המושקעת (במלים אחרות - מעייף יותר), ומסבך ומייקר טיפולים. מצד שני - זה מפנק, וישנם ברמות המחיר האלה אופני שיכוך מלא יעילים למדי, שנותנים תמורה לכסף. בראשם (לדעתי) עומדים השווין-רוקט (כ-2500ש"ח), שהם אופני כניסה ש"מ ברמה סבירה ביותר. אני לא מכיר אופניים אחרים בעלי מתלה אחורי חכם בסכום של פחות מ-3000ש"ח, ובעצם גם לא במעט יותר. אם זו בחירתך - כדאי מאוד לשדרג את הבולם הקדמי למשהו סביר (מאות שקלים בודדות), ואם הבלמים. אני בהחלט בעד בלמי חישוק (V-BREAKS), אבל אלה שמגיעים על הרוקט הם בסיסיים ביותר, ואפשר לשדרג בעלות סבירה (אני עם המקוריים, ומסתדר).

אם תבחר בז"ק (זנב קשיח, כלומר ללא בולם מאחור), ישנם דגמים רבים באיכות טובה במחירים האלה. כמה נקודות למחשבה בעת החיפוש:
1. הרכיב הבודד המורגש ביותר באופני ז"ק הוא הבולם הקדמי. כדאי מאוד לרכוש אופניים עם בולם קדמי ברמה גבוהה, או לשדרג לכזה במעמד הקניה.
2. אופניים תחרותיים יהיו קלים יותר, עמידים פחות, ובעיקר - נוחים פחות. הערה זו נוגעת גם לעניין הבולם הקדמי. בולם שמקובל על מתחרים יהיה פחות נוח לרכיבה נינוחה.
3. במחירים של מעל 3000ש"ח כדאי לחשוב על בלמים טובים. דיסקים המגיעים על אופניים במחירים האלה כבר יכולים להיות באיכות שתצדיק את מחירם הגבוה יותר. לרכיבה נינוחה אין צורך בדיסקים הידראוליים, ולשדרג מדיסקים מכאניים להידראוליים עולה הרבה פחות מלשדרג מבלמי חישוק לדיסקים.
4. מערכות ההילוכים זוכות לתשומת לב מוגזמת לחלוטין במכירת אופניים. מערכת הילוכים שלמה באיכות טובה (גלגלי שניים, שרשרת, מעביר הילוכים, ידיות) עולה פחות מבולם זעזועים בינוני. בדרך כלל, ההבדלים בין הרמות אינם מתבטאים באיכות אלא יותר במשקל. לרכיבה שאיננה תחרותית או, להבדיל, אגרסיבית, יספיקו מערכות זולות יחסית. אם כבר להשקיע במערכת הילוכים - העדף ידיות ברמה גבוהה בשילוב עם מעבירי הילוכים בינוניים. מעבירי ההילוכים משפיעים הכי פחות על חויית הרכיבה. ההבדל בין 24 הילוכים לבין 27 הילוכים הוא זניח, ולא תרגיש בו ברכיבה רגועה. רוב האופניים האיכותיים מגיעים עם 27 הילוכים, אולם אין כל צורך לשדרג אם הגיעו עם 24 הילוכים.

לגבי מידה -אין לי מושג מה גובהך, אבל גם כך המלצה על מידת אופניים לפי גובה היא לא יותר מ"כלל אצבע". עליך לנסות ברכיבה כל זוג אופניים שיוצע לך, כדי לודא שנוח לך איתם.

עוד משהו לגבי אופניים ראשונים - לאחר כמה מאות קילומטרים תתחיל לגבש דעה לגבי מה חשוב ומה לא חשוב לך ברכיבת אופניים, מה שיאפשר לך רכישה מושכלת בהרבה. כמובן שאין ברירה, ואת האופניים הראשונים תצטרך לקנות ללא הנסיון הזה. נקודה זו היא שיקול לגבי קנית אופניים משומשים (ויש הרבה אופניים משומשים במצב טוב בשוק), ואם חדשים - אופניים ברמה בסיסית. אופניים חדשים ברמה בסיסית יעלו בין 1500ש"ח ועד כ-2500ש"ח.

אוכל להמליץ על דגמים, אבל מן הסתם אינני מכיר אישית את כולם, ומה שטוב ונוח לי לא בהכרח יתאים לך. קח לך כמה שעות פנויות, גש לכמה חנויות (כפי שכבר המלצתי) הקשב למוכרים, ונסה בעצמך. אל תמהר להתחייב על זוג זה או אחר. קניית אופניים היא מבצע רגשי ולא (רק) שכלי. לאחר סיבוב כזה יש לשער שיהיו מספר זוגות שביניהם תתלבט. אז תוכל לשוב לכאן להתייעצות, ונשתדל לעזור.

דרך אגב - התקציב אמור להספיק לך גם לציוד נלוה:
לפחות קסדה, משאבה, ציוד לתיקון נקרים ואולי פנימית רזרבית.
לטיולים קצרים כדאי לחשוב על אמצעי לנשיאת מים ומזון קל (אני לא אוהב ציוד שתלוי לי על האופניים - שם הכל בתיק גב), ואולי כליים בסיסיים לתיקון. ועוד פנימית.
טיולים ארוכים מצריכים התארגנות אחרת, וגם אם זו כונתך - התחל בקטן. עדיף להתקע בטיול של שעתיים מאשר בטיול של יומיים.

מקוה שעזרתי ולא סיבכתי :confused:

בהצלחה


חזרה לפורום