נושא: קפיצים לבולמים הם לא כ"כ סטנדרטיים תאריך: 12/18/2006 12:14:00 PM
מחבר/ת: צחי בר סלע
לא סביר שיהיה קפיץ מתאים לבולם. אני לא יודע ´אחוזית´ אבל חלק ניכר מקפיצי הבולמים (גם באופנועים) אינם קפיצים סטנדרטיים כלל וכלל. בחלקם ´זווית הכיפוף´ (PITCH) אינה זהה לאורך כל הקפיץ ובחלקם קוטר הליפוף (קוטר הקפיץ) משתנה (או שתי האופציות ביחד) בנוסף ציפוי הקפיץ הוא מיוחד ומונע נזקי סביבה (ועמיד בקפיציות הקפיץ... זה לא צבע רגיל) ואילו בקפיץ סטנדרטי אין ציפוי כזה. חלקם עובדים בסביבת שמן/גריז וחלקם יכולים ´לסבול´ חלודה.
לפעמים אפשר לראות שמיסב עולה בחנות אופניים 20 שקלים, לראות מק"ט SKF (יצרן מיסבים גדול מאוד) וללכת לקנות אותו בחנות מיסבים ברבע מחיר. זה קורה. אפשרי. אבל קפיצים לבולמים הם פחות סטנדרטיים.
אסיים במה שהתחלתי - לא סביר = יש סבירות, אבל קלושה ;)
|