הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

3/23/2007 10:47:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  בולם אחורי
נושא: בולם אחורי תאריך: 3/23/2007 10:47:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

אם נתונה לך מידה באינטשים, ואתה רוצה לדעת מה המידה במילמטרים, עליך להכפיל ב-25.4.
במקרה שלפנינו:
7.25x1.75
7.25*25.4=184.15
1.25*25.4=44.5
הגיוני לעגל: 185x45

לגבי השימוש - הפלואט בולם עמיד למדי, ואם אתה רוכב "טיפה אגרסיבי", כנראה שלא צריכה להיות לו בעיה.

נושא אחר הוא העובדה שאתה סוגר איתו מהלך לפחות פעם אחת ברכיבה. יש כאלה שיאמרו שסגירת מהלך אחת ברכיבה היא הגיונית, ואז אתה מנצל את מלוא המהלך. אני מעדיף לנצל 90% מהמהלך...
אם אתה לא מרוצה מסגירות תכופות של המהלך (זה גם לא בריא לבולם ולאופניים), עליך להעלות את חלץ האויר בבולם. ישנם כללי אצבע לגבי הלחץ, אבל בסופו של דבר השילוב בין משקלך, התנהגות המתלה וסגנון הרכיבה הוא שצריך לקבוע.
תוכל להתחיל ממדידת השקיעה הראשונית (SAG). בעמידה מוחלטת, השקיעה צריכה להיות סביב 20% ממהלך הבולם. במקרה שלך - כ-9 מילימטרים. אם השקיעה כרגע גדולה מזה, זה מסביר את הבעיה. אם זו השקיעה כרגע, תוכל להקשיח מעט יותר - עד לטוח של כ15% (6-7מ"מ במקרה שלך). אם עדיין אתה חווה סגירות מהלך תכופות, תוכל להקשיח יותר, או להחליף את האופניים למשהו שיותר מתאים לרכיבת פרירייד.......

הערה לגבי שקיעה ראשונית: אפשר למדוד את תנועת המתלה, או את תנועת הבולם. כדאי לא לערבב ביניהן. אני התייחסתי אך ורק לבולם, שאותו קל יותר למדוד. יהיו שיטענו שעדיף למדוד את תנועת המתלה, משום שישנם מתלים שבהם מהלך המתלה איננו ליניארי למהלך הבולם. לדעתי ההבדל באיידרייב איננו קיצוני, אבל ההחלטה היא שלך.

בהצלחה


חזרה לפורום