הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

4/16/2007 10:11:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אלון גולדשטיין עם תוכן  כמה תשובות והסברים טכניים.
נושא: כמה תשובות והסברים טכניים. תאריך: 4/16/2007 10:11:00 PM
מחבר/ת: אלון גולדשטיין

תודה לאנונימוס על ההסבר המקיף והמושקע.
בהחלט חידשת גם לי דבר או שניים.

אם הנושא כבר הוזכר, אני אתן תיאור קצר של המעגל.

המעגל בנוי סביב בקר זעיר מסדרת PIC, המצוייד ב ממיר A/D פנימי, ושאר ממתקים.
על הבקר רצה כמובן תכנית הפעלה שדוגמת את לחצן ההפעלה ומתח הסוללה, מגיבה בהתאם ומפעילה את הלד הצבעוני והנורה הראשית דרך רכיב FET.
תכנית ההפעלה מתחשבת כמובן באפקטים השונים של נורת ההלוגן, ומווסתת את המתח באופן אופטימלי כדי להאריך את משך הפעולה ואת חיי הנורה והסוללה.
כאשר מתח הסוללה יורד מתחת למתח קריטי, הסוללה מנותקת כדי למנוע נזק בלתי הפיך עקב פריקת יתר.

המיתוג מתבצע בפולסים (PWM), דבר שחוסך מאוד בהספק, ולכן רכיב ה FET כמעט ואינו מתחמם.
קיימת אפשרות שהדבר ייצור הפרעות EMI למכשירים מסויימים, כמו שאנונימוס הזכיר. הנושא ייבדק במהלך הפיילוט שיתחיל בקרוב.

כמו שאפשר לראות בגרף שדרור צרף, בדקות ההפעלה הראשונות יש לסוללה לפעמים מתח הגבוה מהמתח הנומינלי. ה LightGrade מווסת מתח זה לרמה של ,6V כדי לחסוך בזרם ולהגן על הנורה.
פונקציית ויסות מתח היתר מאפשרת גם להשתמש במכשיר כדי להפעיל נורות של 6V ממארזי סוללות בעלי מתח גבוה יותר (עד 9V).

ולמי שמעוניין להפעיל את הנורה דווקא במתח גבוה יותר, כדי לקבל יותר עוצמת אור ?

כרגע אין במעגל תמיכה ב OverVoltage. במידה ויהיה לכך ביקוש ייתכן וייוצרו מעגלים עם גירסת תוכנה שונה, הקובעת מתח מוצא גבוה יותר, לטובת אלה שירשו מפעל נורות.






חזרה לפורום