הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

4/17/2007 5:39:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  o*o אמנון . עם תוכן  נושא חשוב שלא נלקח בחשבון לגבי הנצילות
נושא: נושא חשוב שלא נלקח בחשבון לגבי הנצילות תאריך: 4/17/2007 5:39:00 PM
מחבר/ת: o*o אמנון .

הוא שלמרבה הצער, לא משנה איך מבוצעת הקטנת עוצמת האור (אנלוגית או PWM), מרגע שעוצמת האור קטנה ממה שתוכנן לנורה (מה שנקרא בלשון מקצועית ש"טמפרטורת האור" יורדת), עוצמת האור הנראה אכן קטנה אבל ההספק הנצרך קטן בהרבה פחות (כי רוב האנרגיה מומרת לחום וקרינה אינפרא אדומה במקום לאור נראה) כך שבפועל, **הקטנת עוצמת התאורה לחצי לא תאריך את זמן הפעולה פי שתיים אלא הרבה פחות**.
הדרך הנכונה לעשות זאת (וכך אני עושה אצלי) היא לעשות שימוש בשתי נורות בהספקים שונים (אבל כל אחת פועלת בעוצמה מלאה) ולעשות שילובים ביניהם באמצעות מיתוג.
מנסיון שלי, שתי נורות של 5 ו-10 ווט נותנות עוצמה של 5, 10 ו-15 ווט (שמספיקים לכל צרכי כולל סינגלים טכניים בלילה) וכבונוס נוסף, מקבלים יתירות כך שכל נורה מהווה גיבוי לנורה השנייה במקרה שתישרף/תתקלקל מהתנודות של האופניים, תופעה לה נורות להט די רגישות).

השיטה שהוצעה כאן מתאימה יותר לתאורות שאינן מבוססות חוט להט, כגון LED, HID וכו´ ואכן יש לי מספר תאורות LED רבות-עצמה שמשתמשות בטכניקה הזו בהצלחה, או לחילופין להקטנת העוצמה של נורות להט/הלוגן לעוצמות נמוכות יותר (למשל תאורת חדר משתנה) כששיקול חסכון ההספק לא מהותי, מה שלא כל כך רלוונטי לרוכבי לילה שרוצים מקסימום אור או מקסימום זמן, אבל לא מוכנים לוותר על 50 אחוז מהאור בשביל תוספת של 10 אחוז בזמן שימוש...

צר לי להיות משבית שמחות :( אבל בכל מקרה, קבלו ח"ח על היוזמה והפיתוח...
המעגל עצמו בהחלט שימושי לצרכים אחרים, כגון ניתוק עומס במקרה של פריקת יתר או תצוגת מצב הסוללה. אני אשמח לקנות מספר יחידות אם המחיר יהיה סביר.
יש לי צורך גם במעגל שיותאם ל-12V.
ישר כוח! :rating:



חזרה לפורום