הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

6/8/2007 9:50:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Moti Khodjaev עם תוכן  טיפול בדיסקים
נושא: טיפול בדיסקים תאריך: 6/8/2007 9:50:00 PM
מחבר/ת: Moti Khodjaev

יונתן שלום.
ראשית מברוק על הרכישה,תתחדש.
כאשר אתה מבקש עזרה בטיפול בבלמי דיסק,רצוי לציין מס´ פרטים חשובים כגון:
א.באיזה ברקסים מדובר? הידראוליים או מוכניים.
ב.רצוי לציין דגם וחברה.
מעבר לכך יש דברים בסיסיים שמשוטפים לכל הסוגים והמינים....סוג של עשרת הדיברות.
1.לא תמרח שום חומר על הדיסקים...במקרים מסוימים לדיסקים יש נטייה לתפוס חלודה
ואנשים חסרי ניסיון ממהרים למרוח עליהם מסירי חלודה או שמן.במקרה טוב זה נגמר בהחלפת רפידות בלמים,במצב גרוע יותר,בהחלפת תחבושות.
כמו כן אסור לשמן את אזור הקליפר(היכן שיושבות הרפידות)מהסיבות המפורטות מעלה.
2.בדוק את מצב רפידות הבלמים 2 מילימטרים של רפידה בהחלט יספיקו.
3.בדוק את מצב הדיסקים על ידי סיבוב הגלגל באוויר.אם הברקסים משמיעים חריקות
פוסקות ומתחדשות סימן שהרוטר עקום.
4.במקרה של דיסק מכאני(כבל מתכת דק שרץ לאורך המערכת מהידית עד הקליפר)רצוי
לשמן מעט את הכבל ובמקרה של מעצורים הידראוליים פשוט לבדוק שאין נזילות.
רצוי לרכוש מברשת שלא תהיה בעלת סיבי מתכת ומצד שני גם לא רכה מדי ולנקות
שאיריות של אבק\בוץ אחרי כל רכיבה.
ניתן לנקות גם בעזרת זרם עדין של מים ומעט סבון(לא סבון כלים)וכמובן לשטוף
את שאיריות הסבון בתום הניקוי.

מקווה שעזרתי. ;)



חזרה לפורום