הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

6/12/2007 6:59:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מעבר לעניין העומסים שהוזכר כאן
נושא: מעבר לעניין העומסים שהוזכר כאן תאריך: 6/12/2007 6:59:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

יש את עניין שינוי הגיאומטריה.
הארכת הבולם מ110 ל170 יוסיף לך מעל 2 מעלות בזוית הראש. בערך ההפרש בין אופני XC קלאסיים לאופני FR....

למרות שהיא עומדת בהתעללויותיך, השלדה איננה מיועדת לFR. נכון שהמשולש האחורי מאסיבי יחסית לאופני XC, אבל המשולש הקדמי סטנדרטי למדי, ולא יעמוד בהתעללות של ממש לאורך זמן.
מתוך כך, אני מניח שזוית הראש ההתחלתית שלהם היא באיזור 70 מעלות. בולם בעל מהלך של 170 יוריד את זה לכיוון 68 מעלות. יש אופני FR עם זוית גבוהה יותר. יש אופני DH עם זוית כזאת. שים לב גם שכל שאר דגמי הצ´ירוקי מגיעים עם בולמים במהלך של עד 70מ"מ, כך שאתה כבר עם זוית נמוכה יחסית לאחרים, ויתכן שהזוית הראשונית שלך היא באיזור 69, מה שמקצין עוד יותר את כל מה שכתבתי...

בעבר הצהרת שאתה רוכב גם XC, וזוית ראש כזאת תקשה עליך מאוד במהירויות נמוכות, כלומר בעליות.

נשאלת השאלה למה אתה רוצה להחליף בולם?
* אם זה בשביל להגיד "שלי יותר גדול" - לך על זה. במחיר הזה אין בולם באורך כזה, בודאי לא חדש.
* אם זה בשביל לשפר את איכות הבלימה - הסטאנס הוא בולם באיכות שיכוך לא גבוהה, ה"כלכלי" שבין הארוכים (אתה מבין מה זה אומר...). לא בטוח שמבחינה זו יהיה עדיף על הRST שלך. מבחינת אמינות, סביר להניח שכן.
* אם זה בגלל שאתה מרגיש כאילו האופניים "מעכבים" אותך כרוכב FR, יתכן שזה בגלל אורך הסטם. מעולם לא היו לי אופניים עם סטם ארוך כמו שלך ליותר מכמה שבועות. לדעתי, התקן סטם קצר (חכה להזדמנות במשומשים) ותופתע מאוד. אם לא החלפת סטם בעבר, שים לב שהסטם הוא זה שמחזיק את מיסבי הראש!!! אל תחליף לבד אם אתה לא יודע מה עושים (אפשר אולי להסביר כאן, או שתקפוץ לכנף באיזו שבת...).

עוד שדרוג שהייתי עושה באופניים שלך: בולם אויר פשוט מאחור. המתלה שלך הוא ליניארי כמעט לחלוטין, ובולם אויר פרוגרסיבי ישפר את ההרגשה ללא הכר. חפש אחד עם פלטפורמה יציבה. בנעילה לא מומלץ להשתמש לאורך זמן בשטחים קופצניים.

עוד משהו לגבי המזלג: באתר של בסידן מצהירים על בולם אומגה אויר עם מהלך של 125 מ"מ. בשלוש השנים האחרונות לא היה אומגה אויר עם מהלך כזה. למעשה, לאומגה יש מהלך של 80 או 100..... אין לי מושג מה הבולם שלך למעשה, ומה המהלך שלו, אבל אם זה 100מ"מ כמו שאני חושד, תוכל לעלות לכיוון 110-120 ללא חשש. 170 ישים אותך על זוית ראש של, בערך 67 מעלות, מה שיגרום לעומסים עוד יותר גדולים על צינור הראש שלך (שאיננו מחוזק במיוחד, ואיננו ארוך במיוחד), ולגיאומטריה עוד פחות נעימה עבורך.




חזרה לפורום