הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

7/15/2007 12:26:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  החלפת חישור היא פעולה פשוטה
נושא: החלפת חישור היא פעולה פשוטה תאריך: 7/15/2007 12:26:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

הבעיה הגדולה היא איפוס הגלגל (ביטול שמיניות).
להלן כתבה טובה, המתארת, בתוספת איורים ברורים, איך לעשות. שים לב שמדובר בתיקונים קלים. לכ שינוי משמעותי במתח החישורים משול לבנית הגלגל, שהיא אומנות בפני עצמה.
http://www.harim.co.il/Article.asp?ID=216

אם החישור השבור מחובר לטבור הגלגל האחורי בצד של הקסטה, תצטרך לפרק את הקסטה....

הכלי היחיד שנדרש הוא מפתח לפטמות החישורים (Spoke nipples).

כדי לפרק חישור - פתח את הפטמה שלו עד סופה, ונשארת עם שבר-חישור ביד. הפטמה תישאר בתוך החישוק. את השבר השני תוכל פשוט להשחיל החוצה מתוך החור שבטבור הגלגל.
כדי להרכיב חישור - השחל אותו בכיוון הנכון בחור המיועד לכך בטבור הגלגל (נאבה), הבא את קצהו המוברז אל הפטמה, והברג.
כאמור, הבעיה העיקרית עדיין לפניך - איפוס הגלגל....
http://www.harim.co.il/Article.asp?ID=216

לפני כשנה וחצי החלפתי חישור בתנאי שדה תוך שימוש במפתח שוודי קטן. הניתוח ארך כחמש-עשרה דקות, ומנע מהבחור את הצורך לרדת ברגל מחצית המסלול במנרה כשאופניו על כתפיו.....
שוה להחזיק חלפים כאלה בתיק, במיוחד לרכיבות ארוכות, משום שמשקלם אינו גבוה וכלי לפטמות חישורים יש כמעט על כל רב-כלי לאופניים.

המשך רכיבה עם חישור שבור הוא בעייתי משום:
1. מבנה הגלגל משתנה (נוצרת "שמינית"), ובלימה באמצעות בלמי חישוק הופכת לבעייתית עד בלתי אפשרית.
2. בהיעדר אחד החישורים הגלגל מאבד הרבה מיציבותו וכוחו, ועלול לקרוס בעומסים שהוא אמור לעמוד בהם.
3. חישור שבור עלול לבלוט החוצה, להתפס במשהו ולגרום לנזק נוסף. כדאי לפרקו או לחותכו גם אם אין אפשרות להחליפו במקום.

תמיד אפשר לאפס את הגלגל במצב החדש (כלומר, ללא חישור), אבל גם אז הוא לא יהיה חזק כמו עם כל החישורים, ואז גם עלולה להיות בעיה בהרכבת החישור החדש. זה כבר באמת מחייב הבנה ברמה של בנית גלגל, שלרובנו המכריע אין.

עוד הערה בקשר לכתבה המקושרת - כדאי מאוד (מאוד!!) להתאמן על גלגל חסר חשיבות (מאופני הזבל של השכנה ממול, למשל) לפני שנוגעים בגלגלים איכותיים ויקרים).

בהצלחה


חזרה לפורום